Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 24 augusti 2010

äntlligen


Igår kväll blev jag äntligen stolt ägare till ett jättefint utställningstält.

Hittade ett på blocket för ett par veckor sedan en jättetrevlig tjej i Malmö som hade ett till salu. Visade sig att vi hade gemensam cockervän och sen gick jag på kurs med en annan tjej också vän med samma cockervän visade sig. Så jag fick tältet leverat hela vägen till min bil från Malmö via Yngsjö till Ullstorp och sen utställningen i Asarum till Vinslöv igen. Ibland är världen liten.Så nu kära valpköpare kan vi mysa i tältet ihop=) när vi är och visar upp oss.
Sen har mina visitkort kommit som jag fick i födelsedags present av Daniel. Tog lite tid innan vi bestämde designen. Så här blev dem:
Blev nöjd själv och tyckte dem var fina.
Sparat det allra bästa till sist. Vi hade kurs igår och min prins var så duktig en prins bara kan bli.Fixade alla övningar utan svårigheter och denna gången var hundarna lösa från början. Inte ens vilda busrusningar av hundkompisarna fick honom att lämna sin plats. Han satt länge länge och kollade bortom stengärdet in i skogen och på sista fria leken var han på väg dit men vände om bums på min inkallning. Då trodde jag att jag skulle pysa iväg av stolhet. Men en sak på plan en annan i skogen.Nu ska vi försöka träna flitig på våra läxor men brukar vara lite si och så med det.

10 kommentarer:

Katarina sa...

Grattis till tältet! Förstår att det kommer koma väl till pass framöver.
Grattis också till de fina visitkorten - jättesnygga!

Kylle sa...

Framsteg! Så kul!

Sandra sa...

Jättefina kort :) Och mysa i tält låter kanon :) Kul att caspian gjorde matte stolt igår :)

Malin sa...

Härligt med ett tält, det är gott att ha både mot sol och regn! Vilka fina visitkort, rosa, det gillar jag!
Kram

TYSON OCH GÄNGET sa...

Aldrig fel med ett utställningstält så man slipper sitta direkt i solen och även skydd om det regnar. Jättesnyggt blev visitkortet...

Vad skoj att det gick bra på kursen, duktig kille :-)

Grabbarna boys sa...

Tält är kanonbra att ha.
Själva har vi ett av äldre modell men fungerar superbra.
JÄTTEFINA visitkort.
Ha det bra.
kram!!

Eva sa...

Superduktig hund!
Bra tält!
Och ursnygga kort!
Vad härligt!

valle med familj sa...

Jättesnygga! Är det Coola Cox färger? Rosa och brunt? Älskar tält...får vi vara med?

cockettsriccardo sa...

Va roligt med tält .Passar ju jättebra när det regnar och man har cockerspaniel. De blir ju inte till sin fördel när det är utställning och regnet öser ner.
Jättefina visitkort.
Ha det gott!
Vov vov Ricco & Towe

Marie sa...

Vad bra att du har fyndat ett tält! Då kommer jag och besöker er coola coxare där! Jättefina visitkort också!
Kram!