Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 2 februari 2011

flyttat

Nu ska jag delge er en tråkig men ändå bra sak. Vår älskade Muffin har flyttat. Men inte långt bara hem till mina föräldrar. Orsaken var att Tindra inte mådde bra som ni vet och kunde inte koppla av . Hon vaktade valparna och valprummet väldigt mot Muffin och det skapade oro i hela flocken. Mina föräldrar som aldrig tidigare haft hund men gick i fodervärds tankar fick ett samtal av mig. Vill ta hand om Muffin tills valparna vuxit till sig och allt lugnat ner sig. Absolut sa mamma min pappa var mer tveksam för de har en halvgalen katt och han var rädd att det inte skulle funka.Men allt funkar bra. Muffin stortrivs med att få all uppmärksamhet. Blir bortskämd till tusen och mina föräldrar som är ganska nyblivna pensionärer har levt upp på nytt kan man säga.Numera kretsar allt kring Muffin det är långpromenader ,pälsvård miljöträning mm. De skulle på begravning men då var det så synd om Muffin för inte skulle hon behöva vara själv så hundpassning ordnades.Första veckan sov min pappa på soffan för Muffin ville sova i hans säng och det var ju viktigt att hon fick bo in sig i lugn och ro. Han valde själv.Listan kan göras lång och de vill absolut behålla henne. Hur gärna vi vill ha hem henne så har jag inte hjärta att flytta henne igen när de trivs så bra tillsammans. Muffins har utsett pappa till sin och följer honom vart han går och pappa älskar det mamma duger när pappa inte är hemma. Bara att inse ibland får man bortse från sina egna önskningar. Jag är inte ens välkommen hem till mina föräldrar för de vill inte oroa Muffin utan hon ska bo in sig i lugn och ro.Saknar Muffin massor men är det bäst för henne att ta hem henne när hon trivs så bra? Jag anser inte det. Hon trivdes jättebra här också men hon fick dela på uppmärksamheten med 4 andra och Muffin är en sådan tjej som kan ligga i ens knä och mysa hela dagen och pappa och mamma är ju hemma hela tiden. Så för Muffins skull och för mina föräldrars skull får hon bo kvar.Men vilken tur att jag så småningom får mysa med henne igen.

8 kommentarer:

Malin sa...

Tyvärr är det ju sådana tråkiga saker man får göra ibland, kan tänka mej att hundar ibland är som vi människor, det är inte alltid kemin stämmer! Men det låter ju som ett vettigt beslut och Muffin har ju fått ett riktigt gott hem, där ni alla ändå kan träffa henne och gosa!
Många kramar från mej!

Malin sa...

P.s valparna ser jättegoa ut, återigen synd att vi bor så långt ifrån varann, hade gärna sett dem i verkligheten =)

Eva sa...

Synd!
Men naturligtvis rätt!
Och grattis till dina föräldrar och Muffin:)
Hon lär väl bita dig om du vill flytta henne igen när hon fått en så underbar drömtillvaro!
(J vill hälsa din pappa att han tycker han verkar vara en toppentyp som lämnar ifrån sig sängen... Hans matte vill dock inte sova i fåtöljen i brist på soffa:))

Sandra sa...

Det visar verkligen på att man tänker på hundens bästa och inte alltid sitt eget. Stor hjärtat gjort! Så gullig din pappa är som sovit på soffan för hennes skull. KÄRLEK! Hon mår nog som en prinsessa tror jag :)

Katarina sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig, men huvudsaken är ju att det blir så bra som möjligt. Grattis till dina föräldrar!

Drömflocken sa...

Låter så himla klokt!
Här går jag o hoppas att mamma vill behålla Nellie. Nellie är en underbar tös mycket, mycket lik mamma Jacki.. Jag är väldigt fäst vid henne, är hon hos mamma så finns hon ju väldigt nära och jag kan låna henne ibland!!!!!!!!!

Grabbarna boys sa...

Vilken tur att du har så härliga föräldrar som vet o känner hur fäst man kan bli i en hund.
Att Muffin får bo hos dina föräldrar måste kännas toppen.
Faktiskt tror jag att mina föräldrar hade ställt upp om vi hade varit i samma sits.
Du kan gissa att lille Vilgot är redan på väg att skämmas bort hos dem.
Kramar från Patricia!

Malin sa...

Det är ju så det är att ha hundar anser jag, man kan inte tänka på sig själv och ens egna känslor utan måste sätta hunden i första rummet. Många hundar trivs bättre som enmanshund, dom försvinner lite i en flock. Tycker ni fattat rätt beslut!
Kram