Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 4 oktober 2011

Träning

Oj oj vad mycket hemläxa vi har att jobba med.
Mina kvällar ser numera ut så här långpromenad och träna hemläxa.

Med Caspian har jag ju hela lydnadsbiten men just nu fokuserar jag på att ta träapporten som han ta i trä har börjat lyfta. Får mana mig själv till att ta det lugnt. Sen kör vi hopp över strykbrädan nej jag menar hopp över hinder;) Meningen är att han sitter fot jag skickar han över strykb...hindret han ska sätta sig mot mig och sen hopp tillbaka och sitta fot. Går faktiskt riktigt bra. Klicker och godis är underbara hjälpmedel. Sen har han ju hemläxa i söket också och även där bära och apportera. Fick en skinnlapp av Barthon och ta i trä urkul att hämta likaså skinnrullen så framsteg.

Våra redskap



På Tindra är det apportering av skinnlapp/skinnrulle. Är länge sedan jag klickade med henne men hon minns så det går som en dans. Hon hämtar för glatta livet ibland släpper hon för tidigt men går tillbaka och hämtar på kommando. Tycker det är jättekul att träna.
Fick idag på posten den norska sökrullen. Beställde en i skinn med tanke på att hon kanske gillar den bättre att han i munnen men tvekar om jag ska behålla den eller ej.
Kylle vad tror du om den?
Sist ut är då Thea och där kör vi kamp med älgen och apportering. Hon älskar det inga problem där. Sen lite sitt,ligg,tass.


Vi tränar som sagt på köksgolvet är ju så mörkt om kvällarna men någonstans ska man ju börja!

För er som inte följer dräktighetsbloggen så tror jag att Lowa är dräktig.
Alla tecken tyder på det inte minst på hennes personlighets förändring och hon har tidigare aldrig visat tecken på skendräktighet. Lowa är extra nöjd nu då Mickan kommit hem i fjorton dagar  för hon ska praktisera som engelsk lärare på gymnasiet. Hm lätt att se skillnad på henne och eleverna;)


6 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Skönt att höra att Teo verkar ha skött sig bra då!!!!
Sen annars tycker vi att du är grymt duktig på att träna alla dina hundar.
Vov o kram!

Drömflocken sa...

Precis hemkommen från NORGE: Var med gubben. Men jag såg inga sökrullar?? knappt någon hund ens, men vi var ju arbetande så det blev inte så mycket utforskande av landet, som i övrigt var ganska mysigt.
Jag såg den typen någonstans, men JAG gillade inte den. På www.loboo.com finns den jag har. (bara som tips man får ju tycka olika!)

Anonym sa...

Vi håller med Patricia, vad du är duktig på att träna dina hundar! Måste ju bli en hel del om dagarna =)
Vi håller fortfarande tummar och tassar att det är valpar på gång! Vi är så spända på hur dessa kommer se ut =) Så roligt!!
Kram från Emma och Malte

Malin sa...

Å vad ni tränar och å vad spännande med valparna! HUR ska du kunna hindra dig ifrån att spara en, eller planerar du redan att göra det ;-)
Kram

Malin sa...

Sv, näe, det är verkligen inte lätt alltid. Som Elsas kull nu, det är vår drömkull, vi bara måste spara en tik om det blir någon, så är det bara :-) Det får gå helt enkelt och dessutom så flyttar ju Alice.
Kram

Sandra sa...

oj vad du tränar!!! Såå kul med lowis :)