Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 23 oktober 2011

Utställning

Japp tidigt i morse bar det av till Bräkne-Hoby och Blekingemästaren. Just i morse tyckte jag själv jag var en aning tokig eftersom det var utställning i Hässleholm igår ,10 min här i från men att jag då väljer en utställning 1,5 timme här i från men det finns ju en orsak till allt.
Jag har länge velat ställa för Magdalena Karlsson som jag hört så mycket positivt om och jag blev inte besviken. En domare som inte dömde efter färg utan hund. Gick noggrant igenom varje hund och utförligt kritik. Sen är det ju så supertrevligt sällskap i Blekinge också nu när min käre "syster" inte kunde följa med. Som ni ser på rosetterna blev jag inte besviken.Men vi tar det från början:
Först blev det lite väntan. Tyvärr kunde vi inte värma upp som vi brukar då det var väldigt trångt.

Sen var det in och springa fint något hon kan mycket bättre än vad hon gjorde idag men lång tid i bilen och sen trängslen så kan inte begära mer
Sen stå fint på bordet
Inga problem
och sen stå fint igen
och tjoho vi gick vidare.
Vi mötte en svart fin hane som tog oss . Domaren kom fram när det var avgjort och förklarade vad som avgjorde och det var hennes något fallande kors. Domaren frågade också om de var syskon eftersom de var så otroligt lika och kritiken var identiskt förutom korset då. Men de är inte ens släkt. Är så nöjd med hennes kritik;
Feminint välskapt huvud med utmärkt nosparti och ögon.Något kort hals,välmarkerat bröstben,bröstkorgen behöver ännu djupna men har tillräckligt bredd för åldern. Utmärkta proportioner välvinklat bakställ med utmärkt bredd,utmärkt benstomme. Faller något över korset. Rör sig med bra steg och härlig attityd. Välpresenterad.
HP och Bim valp


Det var ju första gången Thea ställde i valpklass 6-9 månader.
Vi träffade ju bekantingar där och Thea föll för denna fine kille:
Det ser ni väl vem det är ? Fina Vilgot hos Grabbarna boys.

Den här snyggingen var också och visade upp sig. Tindras fine halvbror Pedro här visad av Denice och gissa var Pedro bor? Jo hos Tindras gammelmatte Birgitta på Kennel Cockett.
Vi grattar till alla fina resultat idag!

Gissa vad detta är?
Smaksatt vatten för hundar. Skulle tydligen vara extra gott och luktar hundmat.
Nu köpte jag ju inte en flaska utan fick den när jag shoppade annat.
Om hundarna gillade det?
Tja Lowa kastade sig över det luktade ju mat. Thea tog en slurk övriga ryckte på axlarna. Av detta drar jag slutsatsen att vanligt kranvatten är precis lika gott.
Har för länge sedan lovat lägga in bild på Thea fina utställningkoppel så nu mina damer och herrar här kommer äntligen bilder:

Visst är det fint!




6 kommentarer:

Dolores sa...

Snyggt!!!!
Var har du köpt det??
Skulle vilja ha ngt liknande.
Grattis till den fina placeringen idag.

Grabbarna boys sa...

Grattis till det fina resultatet idag.
Jättekul att få träffa dig i Thea dessutom...så klart!!!
Här är vi också nöjda med dagens resultat.
jag känner mig extra stål som kunde visa Vilgot faktiskt, det har jag ju inte fått vara i närheten av innan nångång.
Kanske ett blivande par av de två snyggingarna Vilgot o Thea, de blev så fina på bilden!
Ha det så bra.
Vov o kram!!

Emma och Malte sa...

Grattis till den fina kritiken och priserna!! Hon är så fin, Thea!
Och den där killen känner jag också igen, det är ju min brorsa!! :-)
Tråkigt att vi inte kunde vara med idag, men förhoppningsvis kommer det fler gånger.
Kramar

Sandra sa...

Åhhh här dregglar matte över de fina rosetterna!!!.....tänk om man kunde få sådana...kopplet SUPERDUPERFINT!!! nästan så man blir sugen på att ställa igen bara för att få köpa ett sådant ;)

SUPERGRATTIS till SUPER resultat!!!!!

ps fint armband du hade på dig...gärna närbild samt var du handlat det önskas :)

Katarina sa...

Grattis fina Thea! Och gammelmatte också såklart. Det är ju team-work!
Kram från Nanna

Hanna sa...

Grattis till de fina resultaten :)