Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 7 april 2012

lediga dagar

Inte ofta jag är ledig fem dagar i rad och då sa man göra det bästa man kan av dem. Vad kan väl vara bättre än en långpromenad med bästaste Gunilla upp till Vedema backarna för att spana in spårgänget?


Finaste Freijan hade ju träning. Kim kom bort och pratade med oss och öste beröm över dem. De var så duktiga. Jag blir ju lite extra glad då hon gör många jämförelser med Tindra. Tänk att de fortfarande kommer ihåg henne när hon gick där och hennes sätt att spåra. Sträcker på mig lite=)


Freijas finaste matte som satt och hade genomgång.



Thea var framme och luktade på klövlådan med stort intresse det bådar gott inför morgondagen då det är vår tur.


Sen passade vi på att ställa Ceasar. Var ju ett tag sen vi tog ståbilder på honom så alltid bra att träna. Fin som bara den är han nytrimmad och allt i en praktiskt sportfrisyr som passar bra på landet och i skogen.

Här hemma har Caspian blivit kär fniss .....i Aldo. Han tvättar och tvättar honom. Vill vara nära honom hela tiden. Eller är det så att han känner sig väldigt nära Aldo eftersom de är de som bildar flock på bortaplan. Rysligt gulliga är de i allfall.

Det har varit lite utav stora hundpysslar dagen. Aldo har blivit badad och fixad av Christopher. Jag tog Caspian och Teddy som idag haltar mycket igen. Caspian njöt av att bli borstad och kammad.
Sen har jag börjat trimma Thea. Vi ska ju på utställning nästa helg så det gäller ju att bli fin. Sen undrar jag hur fin hon kommer att vara efter morgondagens spår men det tar vi då.

Spårgrejorna är framtagna och genomgångna. Hundarna var väldigt intresserade och ville ut NU. De känner mycket väl igen den väskan.

Sen har jag ju så klart varit ute på promenad med min fina flock.


Visst får man känna stolthet över sina fina hundar?

 



1 kommentar:

Sandra sa...

:) Klart man får känna stolthet över sina fina hundar, de är ju de bästa vi har och ger oss så mycket kärlek varje dag, de är värda allt beröm de kan få :) Tror jag alla hundägare kan hålla med om :)