Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 14 april 2012

Visst var det så

Att lilla damen äntligen blivit stora damen.
Med andra ord i torsdags började hon löpa.Hade jag inte kollat henne hade jag inte märkt det kommer väldigt lite. För övrigt är hon precis som vanligt.


Men Teddy piggar på sig även en kastrerad hane kan väl få känna sig lite manlig.
Annars har jag fått kärt huvudbry. Inte lätt att veta vad som är rätt eller fel ibland.
Idag har vi precis kommit hem från en härlig lågrunda i det härliga vårvädret. På programmet står nu badning och fiffning av Thea för i morgon är det  utställning. En overall med Mimmi Pigg på är också beställd åt Thea att ha i spårskogen . Om hon gillar den men inte lätt att kombinera spår i risiga spårskogen med fin päls i utställningsringen och eftersom jag tänkt köra bägge så testar vi om detta funkar. Så en rosa Mimmi Pigg till rosa selen kan det bli finare. Hmm tveklöst ja har ingen rosa lina......än.
Håll en tumme eller två för oss imorgon!


3 kommentarer:

Dolores sa...

Åh en Mimmi Pigg overall,
den vill jag gärna se på bild sedan :))
Lycka till imorgon.

Drömflocken sa...

Stackars lilla (stora) Thea fina damen ena dagen och skogsmulle nästa.....

Grabbarna boys sa...

Så lillan har blivit stor!!
Lycka till i morgon.....eller lite senare idag menar vi också!!
Vov från grabbarna boys!