Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 3 november 2012

chockad

Har precis kommit in efter kvällens promenad som var den värsta jag varit med om.
Kommer med hela hundgänget dvs Caspian,Lowa och Tindra kopplade i hundförarbältet och Thea och Aldo i sina koppel, När vi kommer vid Tyrshage ser vi en man med en stor långhårig schäfer.
Jag går så långt åt vänster det går med hundarna i kort koppel.
Då plötsligt går schäfern till attack . De går på andra sidan säkert 2 meter emellan.
Får tag i Aldo och tar ett rejält tag över ryggen på han och bara skakar honom i luften. När han äntligen släpper får han in ett bett i bogen/benet också.
Jag i total chock.
Vad gör ägaren?
Inte ett jävla dugg drar hunden med sig utan ett ord utan att vända sig om. Jag var dum /naiv att tro att han går väl bort för att binda upp sin hund för att sen se hur det gått men icke.
Jag får inte fram ett ord Aldo skriker av smärta och det är mörkt så jag kan inte se hur skadad han. Till slut linkar vi vidare en liten bit där jag ringer efter Uffe så han kan komma och hämta Aldo.
Uffe kör för att leta upp den andra hunden med ägare duktig förbannad men hittar honom inte.
Väl hemma så har det trots allt gått bra Aldo ömmar och haltar på vänster sida men inga synliga sår.
Till Aldos lycka stor Stoffe och väntar på trappan. Han har kommit hem en dag tidigare än förväntad.
Men hör det inte till något jäla sunt hundvett/förnuft att stanna och ta reda på hur det gått.
Jag skakar än.


8 kommentarer:

Sandra sa...

Men va i HELVETE vilken jävla idiot!!!!!!!!!!!/!! Förstår att du e chockad ledsen o ARG!!!!

Emma o Malte sa...

Fy vad hemskt!!!!! Vilken idiot till hundägare! En sån borde inte få ha hund!!! Hoppas verkligen att Aldo mår bra!

Emma o Malte sa...

Fy vad hemskt!!!!! Vilken idiot till hundägare! En sån borde inte få ha hund!!! Hoppas verkligen att Aldo mår bra!

Eva sa...

Tycker så synd om dig! Och Aldo givetvis. Och de andra, för de måste ju ha reagerat/chockats de med.
Jag HOPPAS att hussens beteende berodde på att han blev chockad han med. Synd att Uffe inte hittade dem... Eller lika bra kanske?
Härligt för Aldo att hans husse var tillbaka! Och härligt för hussen att slippa oroa sig på avstånd.
MASSOR av pussar till Aldo! Håller alla tummar han ska gå ur detta helt ok.
KRAM till dig!

Grabbarna boys sa...

Sånt här borde inte få hända!!
Undra om den där hunden gjort liknande utfall tidigare tro...jag antar att så är fallet!
En feg husse som inte kunde ta sitt ansvar för hundens beteende är fruktansvärt.
Hoppas ni får reda på vem han är för Tyringe är ju inte så väldans stort!
Hoppas nu inte Aldo får några men av detta i framtiden.
Vov o kram!!

Susann sa...

Fy fan! Den ägaren kan väl inte vara så svår att hitta. Hur många lånhårschäfrar kan det finnas det i lilla Tyringe. Han vill jag inte träffa på.

Hannah sa...

Sen vi flyttade lite mer centralt så märker man verkligen hur många hundägare det är som inte är helt funtade i huvudet. Hjulet snurrar men hamstern är död alltså. Tyvärr är det hundarna som får lida när inte ägarna förstår bättre!

Mikaela sa...

Detta får jag läsa om här?! Varför har du inte sagt något??? Hade jag varit med hade din pitbull till dotter också gått till attack kan jag lova!