Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 4 november 2012

Dagen/veckan

Aldo mår bra idag. Haltar inte och det syns inga sår. Vi bestämde att han skulle få träffa stora hundar igen snabbt och i mörker och vem är då världens bästa hund att träna med?
Jo Gunillas fina vorsthe tik Trixie.
Så när Christopher kom dit dök Trixan upp och Aldo reagerade precis som han brukade dvs glad och svansviftande. Samma reaktion mot andra hundar på promenaden.
Tror det var väldigt bra att Christopher var hemma när Aldo kom för helt plötsligt blev han ju då gladast i världen av att träffa husse.
Så nu försöker vi lägga det bakom oss.
 
I veckan har vi varit och fixat till frisyren på lilla Ellie.
Förebilder:
sötaste Ellie



Hellugg nja kanske inte så snyggt

man ser ju så dåligt då
efter:
urdålig bildkvalite
 `
allt släpper inte än men efter tre timmar på bordet
var hon så här fin

ingen lugg alls

men en jäkla massa slitande var det=)
Ellie var så duktig inga större protester alls.
Ska bli så kul att börja visa upp henne i ringen. Men framför allt har hon ett hjärta av gull och är otroligt kelig och mysig. Eftersom hon inte bor hos mig utan delar sin tid mellan Ida och Gunilla var det så mysigt att få passa henne lite efteråt. Vi kröp upp i soffan jag med en bok och Ellie i knät och de andra hundarna liggandes runt i kring.
Tänk vad man älskar sina hundar ändå.
Skulle inte klara mig utan dem en sekund.
För ett par veckor sedan var här en jättetrevlig familj och hälsade på som gick i cockerköpar tankar.
Ena barnet i familjen blev så förtjust i Lowa och ville så gärna köpa henne. Men det finns inte tillräckligt med pengar i världen för att jag skulle kunna sälja henne eller någon annan i min flock.
Däremot får de gärna köpa valpar efter mina guldklimpar.;)
Idag hade jag glädjen att gå på långpromenad med några av mina "gamla" valpar nämligen Valle
 
och Freija
Jag hade med mig Thea och Tindra idag.
Vi gick supermysiga hundslingan.
Eftersom Freijas matte är en så bra bloggerska kan ni läsa om hela vår runda här
Alltid lika kul att träffas.!!!
På kvällen blev det långrunda för mig och Lowa ensamma.
Tänk då går Lowa så fint vid min sida utan drar inte alls. Hon kan om hon vill. Det är så mysigt att ta de en och en emellanåt. Att vi sen stannade till hos de bästa för lite snack och mys är ju en annan sak.
Nästa vecka är en fullspäckad vecka med massa kul saker.
mer om det då.
Kram på er alla kära bloggisar!!!!

4 kommentarer:

Sandra sa...

Tusen tack för en supermysig runda...den gör vi gärna om :)

Eva sa...

Lilltjejen ser lite nyvaken ut:)
Tycker det var så toppen att Aldos husse var hemma! Att killen fick annat i huvudet så snabbt. Så'nt där kan ju sätta så'na spår så det är tur han har klokt folk ikring:)
Kram på dig också!

annette sa...

Hoppas Aldo mår bra. Vet hur det känns för Elvira råkade ut för samma sak förra sommaren.

Anonym sa...

Tråkigt med hundägare som inte tar sitt ansvar. Har råkat ut för detta 2 ggr med mina hundar och båda gångerna har jag varit tvungen att uppsöka veterinär pga av bettskador.