Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 15 november 2012

Fina

Ja det är de mina hundar alltså fast det visste vi ju redan eller hur;) Men i tisdags blev de extra fina . Efter måndagens bad var det ju dags att bli lite stylade också och det tog jag tag i i tisdags. Gäller att passa på när man är ledig.
Hundarna såg det säkert som ett straff för morgonens rymning. Jag hade glömt stänga grinden efter att hämtat tidningen och det missade inte Thea som inte var sen att larma alla.
Tjohoo race in till grannarna. Där stod jag i morgonrocken och foppa tofflor inte så pigg på att springa runt i kvarteret. Vi bor ju vid skolan och många elever hade rast.
In efter visselpipan,Thea och Aldo kommer bums. In med dem bakom stängd grind.
Då kom Lowa, fram med godiset och in med henne.
In och på med kläder hinner bara ut och då kommer Caspian.
Men Tindra är numera döv på bägge öronen när det passar henne GRRRR.
Två tomter bort var hon och hälsade på polaren Lotta som inte var hemma. Tindra blev så glad att se mig och gick så snällt med hem.
Om jag var orolig? Inte ett dugg . Förbannad? Gissa?
 
Finaste Thea på spaningsplatsen i trappan.
 
Först upp på trimbordet var Lowa men då glömde jag kameran.
Hennes päls har kommit så fint tillbaka efter valpningen. En otroligt lättskött päls ingen underull, rak och fin. Tar så där en 5min att kamma igenom. Lite rakning av öron ,huvud plock och kloklippning så var hon klar.
Sen var det Theas tur.
Lika enkel päls hon.
Denna gången hade badat ena dagen självtorkat och ingen borstning ändå precis lika lätt.
Me like!

Är det inte min tur snart???
 
 
 
Snart snart är med hund/arbetsrum klart. Som jag längtar!!
Men det får ta den tid det tar vill inte stressa Uffe.
 
Fina Prins Caspian som inte tycker om att bli fotad.
Återigen superenkel päls.
Nu passade jag på att spraya alla med pälsglans också för att slippa få in all grus.
Rekommenderas!!!


 Sist ut var Tindra. Min underbara fina hund.
 Sen kläckte jag den superkula idéen att ta gruppkort på trimbordet. Oj vad hundarna tyckte det var kul(inte) Titta så muntra miner.
Caspian bytte snabbt namn till IOR.
 
Men mitt Coola gäng är det som jag älskar massor!!
 
Jag matte alltså går i skolan nu i tredagar. En tredagars fackutbildning där man får lära sig en massa om fackets historia,rättigheter,lagar,beslutsorgan,försäkringar.
Otroligt lärorikt!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


4 kommentarer:

Eva sa...

De är söta även som citroner!
Kul race låter det som! Klart man ska passa på när matte har som svårast hänga på!:D

Grabbarna boys sa...

SUPERFINA är ni hela gänget!!
Vov från grabbarna boys!

Sandra sa...

Ha,ha,ha...ja det var ju några muntergökar...fniss

Katarina sa...

Finingar allihop!