Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 26 januari 2008

arg

Datorn strular. hemsidan strular känns som om jag helst skulle vilja kasta ut hela dumburken just nu. Jag blir tokig när det inte går som jag vill.
Annars har vi storm här idag. Hade planerat in en riktig långrunda imorse men jag strejkade och det blev bara en kortis. Fast jag är ju rätt duktig ändå för hade jag varit riktigt lat hade jag bara släppt ut dem i trädgården. På eftermiddagen tog Tindra och jag slingan. Mot bättre vetande lät jag henne springa lös och jon är ju som rena vinthunden i den skogen. Jag tänkte att jag struntar i henne och hon får hålla koll men skogen är inte stor och slingan är ja slingrig så vi "tappade" bort varandra. Gick ju inte att kalla heller på henne hade inte hörts i stormen. Vände för att gå tillbaka då hör jag skall ser en skymt av en annan hund och Tindra som kommer i full fart mot mig. Kopplade henne snabbt och full fart fram ville inte träffa den andra hundägaren skämdes över att jag inte haft koll på henne. Vet själv att det inte är kul att träffa lösa hundar. Nu är ju Tindra iof en fegis som inte springer fram men ändå. Efter en bit släppte jag henne igen och iväg hon drog. Väntade in henne och så fort jag skymtade henne började jag springa åt motsatt håll så hon fick jaga efter mig då blevdet fart. Fattar inte varför hon blir som en galning i den skogen ingen annanstans gör hon så. Knäpp hund. Men jag älskar henne ändå. Fick mail från min uppfödare idag som undrade om jag inte ville komma och hälsa på. Hon har 10 ljuvliga valpar att kika på. Så det ska bli skoj.Det är alltid så trevligt att komma och hälsa på hos Birgitta.

Inga kommentarer: