Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 13 januari 2008

snabb helg

Oj vad helgen rullat på snabbt. Känns om igår det var fredag men så har det hänt lite också här. Ifredags var vi i familjen och käkade kinamat vi har en lite kinaresturang här i Tyringe med urgod mat. Daniel kom hem i helgen han tog tåget denna gången så familjen har återigen varit samlad. I lördags sov jag ända till 08,45! kändes om jag försovit mig och Uffe hade definitivt gjort det . Han skulle fixa saker med Micke i helgen de har ju sina projekt. Jag kände egentligen inte alls för att gå ut men när jag väl kom ut var det jätteskönt så jag och Tindra tog en lång runda i skogen. Hon tyckte det var underbart och inte en enda träffade vi. Smutsig blev hon så jag bestämde att bada henne bums vi kom hem. Har köpt ny sorts balsam som man spär ut kraftigt och sprayar på utan att sen skölja ut den. Det var som om vattnet rann av henne och hon torkade jättesnabbt. Det ska enligt reklamen var smutsavstötande så vi får väl se om det är så. Dyngsur blev jag iallafall när jag duschade henne vi har inget badkar eller duschkarbin utan på vår toa är duschen bakom en en vägg som går ut i badrummet. När jag kom ner hade Micke och Uffe kommit hem om så jag passade på att beklaga mig. En halvtimme senare kom Micke hit med ett splinkandes nytt duschkar som inte ens var uppackat att ha till hundarna så jag kan duscha de i tvättstugan istället Vi fixade duschkran där när vi hade vår labbe men jag har inte tyckte att det funkar att duscha småhundarna där men nu ska jag få tjusig hunddusch där. Beklagade mig över duschkranen som var trög i torsdags och där satt en ny kran när jag kom hem och skulle duscha Tindra. Saker som vi får utan att betala ett öre för. Meningen var att vi skulle fått ett bubbelbadkar förra året men vi fick inte plats med det så nu kollar han efter nytt som är mindre. Nämnde jag att Micke är rörmokare som jobbar på sin pappas firma därav tillgången.Sen är ju Uffe snickare så de kompletterar varandra och hjälper varandra mycket.

Efter allt detta åkte det sista julpyntet ner från fönstren och nya gardiner skulle upp. Min förvåning var stor när jag hängde upp gardinerna i matrummet som jag tvättat till jul de hade krympt 19 cm!! Ska klaga på måndag för jag köpte dem i höstas. På kvällen skulle vi på bio med kompisar. National treasure 2 . Helt ok film för en stunds underhållning. För övrigt en mycket trevlig kväll. Idag skulle vi egentligen åkt till Malmö. Stoffe skulle flyga hem men igår kväll fick han reda på att hans kurs inte börjar förrän nästa måndag så han bokade om flyget till torsdag. Teddy fick sitt bad idag istället. Balsamet funkade jättebra på honom också. Har lekt med nya kameran i helgen. Vill lära mig den riktigt. Objektet var ju Tindra så klart och så här kul tyckte hon det var:

Inga kommentarer: