Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 22 januari 2008

mörkerrunda

Ikväll bestämde jag mig för att ta Tindra på en runda i skogen så hon fick springa loss lite. Vi har jättehärligt väder med ett par minus och solen har faktiskt tittat fram idag. Vi kom väl iväg vid 16,30 och då hade det börjat mörkna men det blev riktigt mörkt snabbt. Hade kameran med mig för jag ville testa den i mörker. Inte klokt nu har jag en fin kamera men har inte alls lärt mig hur den fungerar. Mötte lite hundägare i skogen Lite läskigt när det är mörkt för man har ju inte en aning vem det är. Mötte en tjej som "varnade" mig för att gå en viss stig där hade det varit en "mysko" man med plastsäckar som hon tyckte verkade obehaglig och hade inte vågat gå där och hon hade ändå en stor schäfer. Tindra såg man ju tydligt tack vare blink halsbandet. Men efter mötet med tjejen var man ju nästan rädd för sin egen skugga. När vi var på väg ur skogen måtte vi en halv bekantingen. Sheltien Ebba med husse. Visade sig att vi hade haft barn som gått i parallell klass stod och pratade i säkert 30 min. Det hade man aldrig gjort om man inte haft hund och jag kan säga att jag skulle inte känna igen honom om jag mötte honom utan hund. Men när man gick där i mörka skogen vardet som en strålkastare på himlen vi har fullmåne som lyser så starkt.


Vänta på mig!!! Tindra är aldrig långt borta.


Tinda med nosen i backen som vanligt men titta så bra hon syns!




Så här skarp var månen!



Teddy får också vara med på ett hörn. Min lilla gose kille som helst ligger hemma och myser.


1 kommentar:

Mira sa...

Grattis till kameran! Tindra syns verkligen, vi är lite dåliga på att sätta på Leia sin reflexväst, den fastnar i pälsen och är allmänt jobbig. Blinkhalsband fick vi i julklapp förra året och den gick sönder på en gång. Däremot har jag reflexer på mig så helt hopplösa är vi inte ha ha. Det blir till att skaffa reflexer med mer funktion!