Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 25 januari 2008

Skitväder

Om man nu får skriva så. Blåser och ösregnar inget kul alls om man inte heter Uffe för då kan man slippa undan hundpromenader. För aldrig ska det väl eldas som just när det är dags att ta kvällsrundan när det är dåligt väder.(Vi eldar med ved) Han är mycket upptagen då=) Men är man bara rätt klädd så fixar det sig. Inte Teddy väder heller men han har inget val och går man med matte då får man minsann inte stå och lukta och sniffa som man vill. Så vi kom faktiskt runt vår kvällsrunda i hyfsad fart. För det är ju faktsikt rätt skönt att komma ut ändå. Blev så sur idag var lovad att mitt trimbord skulle komma och vi hade bestämt med Micke att han skulle hämta det eftersm han ändå jobbar i Lund men när jag ringde hade det fortfarande inte kommit. Det hade skickats från Frankrike i måndags. Jag som hade ställt in mig på trimdag imorgon. Men det var kanske en mening med det för Daniel ringde och hade strul med bilen så det blir kanske Hultsfred imorgon istället. Kul att träffa Daniel men totalt 6 timmar i bilen är inget vidare. Hoppas han kan lösa det med pappas instruktioner via telefon. På söndag ska vi på dubbelkalas för mamma och min bror. Ikväll har vi precis ätit pizza. Köpte med hem när jag skjutsat Mickan och hennes kompisar till bio. Skulle egentligen också hämtat också men sen erbjöd sig en annan förälder det är jag inte van vid sen de andra barnen för vi har alltid varit de föräldrarna som kör vid vilken tid som helst. Lite ovant numera att inte ut och hämta hem barn om nätterna men jag klagar inte!

Det är sånt här väder jag vill ha. Tyvärr kommer inte jag och redigeringsprogrammet överens så Tindra får ha röda ögon. Vi har förresten döpt om henne till nunnan. Detta för att hon håller på sig och inte vill vara med om några "dumheter".

2 kommentarer:

Mira sa...

Ha ha nunnan!? Är hon som Leia och inte vill ha någon som nosar en i baken? :D Skitväder har vi här med typ, inte så blaskigt för det har fryst på men det är skithalt överallt just nu :(

Carina sa...

hon är väl en dam=) önskar det hade fryst i stället fast vi har rena stormen med jättestark vind och ösregn.