Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 21 december 2008

ingen stress

Det är alltså helt underbart jag känner ingen julstress alls. I dag när vi ätit frukost hade vi inget planerat alls men så kom vi på den briljanta idén att varför inte åka till Väla och Ikea för att handla de där sista klapparna och mest för att känna lite julmys som jag faktiskt tycker det är att julhandla. Hundarna fick stanna hemma hos Daniel. De fick först en lång härlig morgonrunda i ett härligt väder det var kallt och hade frusit ute så jag hade to.m torra hundar när jag kom hem. Men deras overaller är helt uppslitna och på Hööks hittade jag dessa till ett kanon pris 129 kr så jag slog till. Gillar ju egentligen Hurttas bäst men dessa var faktiskt inte alls dumma. Det blev ännu ett utställningskoppel också jag har koppel dille bara att erkänna=) På Väla hittade vi den perfekta familjejulklappen som jag inte kan avslöja här. Min egen julklapp har jag redan fått. Har länge velat ha en kristallkrona över vårt matbord och se tomten var så snäll i år att jag fick den redan förra veckan det ska bara sätta ljus i den också men är så nöjd den var precis som jag ville.

Stannade till på Citygross också och där uppträdde först Darin,sen Agnes och slutligen Martin Stenmark ingen dålig underhållning till hamburgaren på McDonalds. Världens bästa jobbarkompis dök också upp så det kunde inte varit bättre. På hemvägen skulle vi hämta Stoffe och Mickan som var hos pojkvän/kompis men de är syskon så praktiskt med de samlade på samma ställe. Vi köpte med oss en jättefin julgrupp. Gillar det att komma med blommor så här i juletid till vänner och givetvis blev det en trevlig stund där innan vi kom hem. De har varit en så lite julmysig dag. När jag väl kom hem hade jag fått ett så underbart svar på ett mail att dagen inte kunde varit bättre. Vad svaret var avslöjar jag en annan en annan gång.

Inga kommentarer: