Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 4 december 2008

kul hund dag

Idag blev det en sådan där riktigt härlig hunddag. Hade bestämt träff med Towe som har en jättefin cockerhane från samma kennel som Tindra kommer ifrån och efter min favorit tik där. Vi träffades på utställningen i Hässleholm i höstas första gången så det skulle bli både kul och spännande att träffas idag. Men först fick vi annat besök. Strax efter jag kommit hem från jobbet så pinglade det på dörren och vi fick besök av de stiliga herrarna Novak som är en alaskan malamute och Grimm som är en samojed och deras härliga ,roliga matte Veronica. Jag skulle ju iväg så det hann bara bli en kort stund men så härlig med 5 hundar som busar omkring fast Teddy nöjer sig med att hälsa han tycker de är lite stora men Tindra och Caspian tycker det är lattjo. Tindra har faktiskt kommit igång att leka lite igen vilket så klart är kul. Sen var det i bilen för att åka till Hovdala för att träffa Towe och Ricco. Vi gick en härlig tur på ca 2 timmar där Caspian faktiskt för första gången drog iväg på spår på egen han vilket så klart jag inte alls uppskattade. För tillfället är han döv på bägge öronen när matte kallar. Tonåring!! Ricco var en så söt och go kille som är 2 månader äldre än Caspian men med en betydligt nättare kropp än honom. Hm konstigt =) Caspian är väl inte grov=) En alldeles ljuvlig kille med en lika härlig och trevlig matteKillarna fann varandra och busade rundor en hel del helst när vi skulle fota dem. Så korten blev knappt sådär. Towe råkade komma åt filmknappen istället för fotoknappen men det var kul att se mina försök att få killarna att sitta stilla utan att busa.En jättehärlig och trevlig eftermiddag blev det. Som vi kommer att göra om.

Måste bara sätt in en bild på min hyacint. Älskar hyacinter men jag har aldrig tidigare haft en i denna färgen. Den köptes som rosa men är cerise. Luktar massor och är så fin.

Inga kommentarer: