Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 6 december 2008

Tur på stan

Jag har som helgvana att rasta alla hundar var och en för sig på morgonen/förmiddagen för att de ska få egentid. Brukar ta en 3 timmar innan jag är klar. Idag när Tindra och jag varit ute på en långrunda var det Caspians tur. Tänkte koppel/miljöträna honom nere i "byn" trodde att det skulle vara lite folk ute en lördag förmiddag. I lilla Tyringe var de lätträknade och det var hur trist som helst. Men eftersom jag hade ärenden in till Hässleholm skulle bland annat få Tindras koppel lagat hos skomakaren så tog jag Caspian med in till stan i stället. Hos skomakaren blev det riktigt kul såg att där redan var en stor hund på besök så jag visste inte om jag kunde ta med honom in men det gick bra. De två hundarna fann varandra direkt. Det var en blandis tik på 3 år. Visade sig att ägaren hade en cockertik på 12 veckor hemma. Skomakaren blev så förtjust i Caspian att han tyckte att han kunde ju stanna där när jag gick på stan och när det inte gick frågade han om jag hade fler att sälja=) Visade sig att han gick i hundköpar tankar. Han tog flera kort på Caspian för att ta hem och visa familjen gillade verkligen min lilla kille. Kul när man går på stan och folk man möter pekar och ler och ger en fina kommentarer om ens hund. Jag hade ju tänkt träna koppel hyfs mm men min lille prins gick så fint vid min sida att någon träning behövdes inte. Han fick åka rulltrappa,gå i gallerian jag sökte upp så mycket ställen som möjligt med mycket folk och nya situationer men han fixade det galant. Så det kändes bra. Sen fick han ju vänta lite i bilen också när jag var inne och handlade men då la han sig tillrätta och sov i väntan på mattes återkomst. Igår var vi på besök hemma hos en jobbarkompis till mig. Både Tindra och Caspian var med. Där var huset fullt av barn men det gillade hundarna. Tindra älskar ju barn och saknar fortfarande mitt simkansli jobb där hon fick vara med. Var gång vi går där förbi vill hon in. Men åter till gårdagen. Bägge hundarna fick fullt upp att gå igenom hela huset med nosen. Allt blev undersökt och det blir ju lite spring på hundarna på ett nytt ställe. Det enda Caspian inte gillade var när tvinstallatören kom män med skägg är lite läskiga i hans ögon allra helst om de vill klappa honom innan han fått nosa så han fick man allt skälla på vilket matte inte gillade. Imorgon ska jag gå över Tindras päls men just nu är det soffläge. Det ösregnar ute

Inga kommentarer: