Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 15 april 2010

besök igen

Fast igår var det jag som åkte på besök tillsammans med Kylle från Drömflocken kennel . Vi skulle hälsa på Anki på Bright Dreams kennel för att där tillsammans med Susanne från Mixed dreams kennel planera vår kommande kennel/cockerträff som vi ska har den 16 maj.Tror det kommer att bli en mycket trevlig dag och många prova på grejor för dem som vill men framför allt ska vi träffas umgås och prata. Ska bli så kul att träffa "mina" valpar igen och hoppas att många har möjlighet att komma. Inbjudningar kommer är under tillverkning=) Det första somm mötte mig när jag kom till Anki var dessa små underverk

Helt underbara små 6 veckors tjejer. Härligt med lite valpmys. En jättetrevlig eftermiddag hade vi och tiden går som vanligt allt för fort. Vackra nästansyster Swea fick följa med



Den här lilla tjejern följde oss till grinden när vi skulle åka.


Man bli ju nästan valpsjuk men bara nästan;)
Hundgänget var mätta och belåtna när jag kom hem för Uffe hade rört ihopa det här med fodermängden och gett dem hela dagsransonen till kvällsmat. De hade inte protesterat över all extra mat och Lowa hade gladeligen tuggat i sig 3 1/2 dl utan att knorra.
 I eftermiddag har jag kört lite rallylydnad med hundarna. Lowa fick prova på idag också riktigt duktig är hon kan mer än jag tror.Tindra börjar också fatta galoppen och svansen gick i ett på henne ett tecken på att hon också tycker det är kul och Caspian imponerar på mig. Kul när jag nu har hund att jämföra med som är i nybörjarfasen och då han så har lite mer vana. Är så glad att han verkligen tar ögonkontakt under övningarna det var ju det som var orsaken till att jag valde börja med rally för att vi skulle få bättre kontakt.

5 kommentarer:

Sandra sa...

Skall bli trevligt :)

Kylle sa...

Träning ger färdighet! Kul att det går framåt med Caspian. Verkar vara en grej som passar er.
Här ser vi framemot träffen, ska verkligen bli kul att träffa alla "mina" små, och alla andra släktingar Ha de gott

Madde sa...

Visst är det kul när man märker att dom tar mer kontakt. DEt är ju det som är så bra med Rallylydnad. Ska gå en kurs igen framöver då vi har lärt oss lite mera med kontakt här hemma.

Katarina sa...

Jag hoppas allt går i lås så att vi kan komma - det låter jättekul! -Och valpsjuk blir jag verkligen av att titta på de otroligt söta valparna...

Malin sa...

Kul att det går så bra med träningen, det måste vara jätteroligt!
Kan tänka mig att hundarna inte protesterade när dom fick mer mat än dom skulle, matte kanske skulle vara iväg oftare när det är dags för mat ;-)!
Hoppas ni får en härlig fredag! Kram Malin