Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 2 april 2010

Påsk

Hade lite funderingar på att också fixa ett fint påskkort men mina hundar var så här intresserade
Lowa och Teddy hade inte vaknat än.
Gårdagen bestod av trimning och bad av hundar. Hade bara tänkt fixa Tindra men när jag var igång så halkade Caspian på också. De har nu fått fina sommarfrisyrer som passar i spårskogen utan att för den skull tagit bort den fina cockersiluetten . Gillar inte när man renrakar sina cockrar men det är ju som jag tycker.Men kan säga att jag var rätt mör i går kväll.
Idag är vi lediga så skönt Uffe och jag bestämde oss för att leta fram huset bakom alla dammråttor och gruskorn. Sen kom Gunilla och Ceasar på besök och Ceasar tyckte Lowa luktade så gott

Men Lowa var snabbare och är inte villig utan ville bara leka.
Härligt med hela gänget som leker


Till och med Teddy ville vara med.





Sen fick Ceasar ocså lite praktiskt sommar/spårfrisyr. Han är så duktig att att styla till. Vi har ett härligt väder så en bättre avslutning än en promenad är väl svår att hitta.
Imorgon väntar Ullared dags att fylla på förrådet av hundgodis och bajspåsar. Kanske lite i min garderob också.På söndag ska det spåras och ordnas släktmiddag med massor av mat. Jag som tänkte en lugn oplanerad helg men det blir som vanligt här full rulle ändå.
Kram på er alla 

4 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Jättemysiga bilder från er dag idag med fina hundar.
Ha en härig dag i Ullared imorgon.
Hoppas det inte blir allt för mycket folk där.
Jag skulle också vilja dit kan jag erkänna.
Ha en fortsatt bra kväll och fortsatt trevlig påskhelg.
Kram Patricia!!!

Malin sa...

Håller med, tycker det är så tråkigt när folk köper en pälshund och sen trimmar ner den helt, varför köper man då en pälshund?? Ett par bekanta till oss köpte dessutom en till. Finns så många andra hundraser som kan passa då om man inte orkar borsta och hålla en cockerpäls i bra skick.
Hoppas besökt till Ulared blir lyckat och att det inte är för mycket folk där.
Kram Malin

Sandra sa...

Ullared låter lockande :) Kulnäralla hundarna leker tillsammans.

Elons matte sa...

Härligt cocker-bus. Roligt att se när hundarna leker så bra. ha det bra resten av påskhelgen.
Hälsningar från Elons matte i Linköping