Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 13 april 2010

Besök

Ikväll när jag precis var på väg ut på kvällsrunda ringde det på dörren. Utan för stod SKK`s kennekonsulenter som kom på ett oannonserat besök som de gör för att de ska kunna kontrollera hur verksamheten egentligen är utan några försköningar. Mycket trevligt besök där de frågade om både det ena och det andra och allt var bara bra och de var nöjda med hur vi hade lagt upp det.Även pappersarbetet fick klart godkännt och där fanns valppapper som den ena inte ens vissta att skk hade tex valpöversikt . Men ordning och reda överallt
"Omdömmet" lät så här:
Trevliga välskötta hundar som bor och lever som familjhundar.
Valpar växer upp med familjen ,föds inne.
Aktiv med sina hundar.
Hela familjen deltar i verksamheten med hundarna.
De skrattade lite när jag berättade om flyttcirkusen av familjemedlemmar vid valpning för att hundarna skulle få bästa rummet att det kunde vissa nätter innebära soffan för antingen man eller barn beronde på hur många som var hemma och hur länge jag sov hos valpisarna.Tycker det är bra att de kommer ut och kollar läget och känns bra att träffa sin kennelkonsulent. Som sagt ett mycket trevligt besök. En liten rolig grej var också att promendaden var planerad tillsammans med Gunilla som köpt sin Ceasar av mig när jag ringde och förklarade varför promenaden fick ställas in skulle jag hälsa dem att jag var världens bästa uppfödare. Blir man alltid glad av att höra. Även Tindra gjorde sitt bästa att flörta in sig och satt nästan i knäet och blinkade med sina fina ögonfransar och gjorde sitt bästa för att ge henne en "kyss".
På min promenad senare stötte vi ihop med Gunilla och Johannes och Caspian fick en stor härlig kram godingen

och vill man inte titta in i kameran då får man ju ha lite hjälp,
Igår började Mickan och Lowa på sin allmänlydnanskurs. De var 6 st hundar i olika raser och åldrar. En cocker till som var lite yngre en Lowa. Det startade med teori sen en liten promenad med hundarna där de inte fick hälsa på varandra sen träning på planen. Som vanligt lyckades Lowa charma de flesta. Hon vet hur de ska tas=) Mickan och Lowa var jätteduktiga och Mickan var taggad efteråt. Hon var mycket nöjd med sina instruktörer så det ska bli kul att följa. Idag blev det träning på gräsmattan och båda tycker det är så kul Lowa blir dödstrött efteråt märks att hjärnan får arbeta. Givetvis glömde jag kameran men en dålig mobil bild blev det



 Mickan får passa på att träna nu för i sommar lär hon inte hinna mycket då hon lyckats få tre jobb. Som tur är så börjar det tredje jobbet inte förrän ett av de andra slutat. Lite kul är att hon blivit uppringd på två utav dem utan att sökt själv. Det tredje och det största är att hon har fått på PA labb på Perstorp AB där hon ska jobba som "labbråtta" i sommar. Hon har varit där på en veckas praktik och de var så nöjda med henne att de uppmanade henne att gå till chefen och söka ,tog ett par dagar och hon fick positivt svar om jobb hela sommarlovet på heltid. Sen tog hon på sig söndagar i simhallen med fullt ansvar, hon hade sommarpraktik där i fjol och var så nöjda med henne . Och det sista är att de ville att hon skulle bli simtränare för de yngre barnen med start i augusti och sen i två terminer. Som mamma blir man ju glad av att ha en unge som är efterfrågad och uppskattad ute på arbetplatser och bland andra vuxna. Har vad jag brukar kalla social kompetens.
Så det blir nog inte en för träningsrik sommar för Lowa men sommarlov kan hon väl få ha?

7 kommentarer:

Katarina sa...

Instämmer med Gunilla! Du är engagerad som få!
-Jättestort grattis till Mickan - inte dåligt i dessa tider med tre sommrjobb!

Grabbarna boys sa...

Gratti till Mickans sommarjobb.
Verkligen roligt.
Här har de inte fått napp ännu våra stora pojkar, men vi hoppas, hoppas....... på att de får det.
Vad roligt att du fick så jättefint omdömme själv.
Du måste ha varit både stolt o glad efteråt.
För det är du värd.
Ha det så bra.
Kram!!!

Susann Larsson sa...

Håller med föregående skrivare. Du är en jätte bra uppfödare. Va skönt att Mickan fått sommarjobb. Blir nästan lite avis. Mina grabbar har inget i sommar.

Malin sa...

Hos mig har dom bara varit en gång för typ 7 år sen. Nog för att våra vovvar har det bra men superkoll på papprena vet jag inte om vi har, pinsamt. Jag menar, vi har ju en pärm med uppgifter på valparna och deras nya ägare men då vi inte haft valpar sen vi flyttade hit så vet jag inte om jag skulle hitta den på stört...
Vad kul att dottern är så eftertraktad! Förstår att du blir jättestolt som mamma! Ska du vara tycker jag. Min 17-åring, calle, orkar inte ens söka jobb, hopplöst, han är nog världens lataste tonåring...suck ;-)
Kram Malin

Becca & Olga sa...

Bra att de kommer och tittar upp så att allt står rätt till tycker jag. Och grattis till det fina omdömet! ;)
Hälsningar

Sandra sa...

Klart att du fick ett MVG!!!! Du är bara BÄST!!!!

ps kul för mickan att vara efterfrågad :)

annette sa...

Håller med du är duktig.