Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 24 oktober 2010

anatomikurs

Idag har jag ,Gunilla och Susanne varit i väg på anatomikurs om just cockrar. Det var i cockersydväst regi med Ingrid Ohlsson som höll i det hela. Mycket intressant och lärorikt.Efter genomgång av det hela fick vi se det hela "live" på olika hundar.
Här är det nästansyster Swea på bordet. Ingrid sa både det som var positivt och negativt men påpekade flera gånger attt det är helheten som är viktigast.Att ingen hund är perfekt utan det finns alltid detaljer som skulle kunna vara bättre. Ögonen diskuterades mycket då de betyder mycket för cockerns uttryck. 

.
Söta Trinnie fick jag mysa med en helt ljuvlig cockertjej som vi träffat förr i spårskogen och på utställning
Den här söta pojken var också med men kan inte komma ihåg namnet

När alla hundarna gåtts igenom var det dags att studera dem i rörelse.
Tyckte det var mycket bra att man fick omsätta teori till praktik direkt för det är en sak att läsa om och se bild för att sen se det live. Känns som en fullmatad dag som i allfall jag lärt mig en del om.

15 kommentarer:

Madde sa...

Vad kul med anatomikurs. Jag tror att det är Mona-Lisas Tage du håller i ;=)

Carina sa...

Tage hade jag inte i mitt knä så alldeles omöjligt och den andra hanen hette något på E Tage var en bit ifrån mig.

Marie sa...

Den där kursen har jag läst om på cocker sydvästs hemsida. Låter väldigt intressant! Hade gärna gått om det varit lite närmre.
Måste bara säga att din frisyr är skitsnygg!!! Nyfrissad? Ser betydligt kortare ut än tidigare, men jag kan ha fel. Hur som helst så klär den dig utmärkt!!!
Kram!

Eva sa...

Så bra att ni fick just de där "live"-visningarna! Jag har aldrig varit på så'n kurs men ibland stått bredvid nå'n duktig på utställning. Och attans vad mycket lättare det är att fatta när man får det förklarat medan man ser hundarna!
Håller med Marie om frisyren:)

Drömflocken sa...

Mycket givande, mycket att fundera över. Nu blir det en massa klämmande och studerande av alla cockrar man stöter på.

Grabbarna boys sa...

Den kursen lät riktigt intressant.
Den skulle jag också velat gå.
Kan inte du lära ut lite till oss??
Kram Patricia!

Malin sa...

Vad mycket roliga kurser ni har i Skåne! Verkar jätteintressant, hade jag gärna gått på! Just att den var specifik för cockern gör ju det hela spännande!
Kram

Katarina sa...

Inte bara fina cockrar på den kursen - så fin du är, Carina!
Kram!

Sandra sa...

Kul och intressant :) och så snygg du är i håret! Superfint!

Åsa sa...

Hej!
Tack för att Trinny fick mysa i ditt knä!
Ni är lika söta båda två.
Jag håller med om att det var en intressant och lärorik kurs med trevligt cockerfolk!

Malin sa...

Vad intressant, den kursen skulle jag ha velat gå på!
Kram Malin

Gunilla sa...

Det är lilla Elmer du har i knät kära du

Elons matte sa...

Lät som en intressant föreläsning. Vi ska ha en här i Östergötland imorgon om massage. Det ska också bli intressant

cockettsriccardo sa...

Va härlig blogg du har den är jättefin!
Ha det gott!
Kram Ricco & Towe

Sanna och Sheila sa...

Låter väldigt intressant med anatomikurs :-) Vi har ju så fullt upp men instruktörsutbildningen så det hinns inte riktigt med det där just nu... Mycket att lära sig men nu börjar det dra ihop sig till min första valpkurs! Kram Sanna och Sheila