Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 31 oktober 2010

Äntligen

Igår kom äntligen min matte hem igen och ni må tro att jag väntat. Kan ni tänka jag fick följa med och hämta i Malmö och sitta i hennes knä hela vägen hem för min bur blev full av resväskor men det var bara bra tyckte jag=)
Matte hade köpt fina presenter åt mig och till min nya syster som snart flyttar hit. Inte en endaste present fick Tindra,Caspian eller Teddy men det var bara rättvist tycker jag för de har ju inte fått vara utan sin matte så det så!
Vill ni veta vad jag fick?
Eftersom matte älskar mig mest i hela världen och kommer att älska min "syster" lika mycket vill hon inte att det ska hända oss något. som extra skydd fick vi en varsin skyddsängel att sätta i vårt halsband
Och det är inte vilket halsband som helst för matte hade köpt nya halsband på ett ställe som heter NASA där de haft rymdhundar eller nåt




Dessa är det nog inte många som har tror jag. Men matte tycker att jag och syrran ska ha det bästa.
En hemlis Caspian blev jätte avundsjuk han vill också vara en rymdhund och tyckte allt var jätte fuskigt.
Men jag säger bara det då får väl hans matte åka till NASA och köpa ett åt honom för detta är mitt och syrrans=)
Sist men inte minst eftersom vi är så snälla hundar och som tror på tomten fick vi varsin julstrumpa som nog kan komma att fyllas med lite mellor till jul tror jag.
Det var nästan värt att vara utan henne i två veckor men inatt då har jag sovit hos henne igen nu hoppas jag att hon ska stanna hemma länge./ Lowa

Idag tog jag och Gunilla en långpromenad med bara pågarna dvs Caspian och Ceasar. Härlig höstväder ute och vi startade rundan där vi brukar men sen tror jag kanske vi pratade eller skrattade för mycket för vi hamnade inte på de stigar vi brukar gå. Men vad gör väl det? Killarna sprang och sprang och man kunde riktigt se vad de njöt av varandra. De t,om var mycket duktiga på att komma när vi kallade på dem . Det som är så praktiskt ropar en kommer bägge för de lyssnar på oss båda. Vi tränade också med visselpipan. Vi såg två rådjur framför oss och då kopplade vi upp dem när vi gått en stund kändes det som läge att släppa dem igen. Men se då blev Caspian både blind och döv men inte stum. Han gick på drev och stötte vilt för glatta livet. Var inte ens lönt att prova inkallning. Efter en stund blev det helt tyst och stilla om man nu inte räknar Ceasar ylande av orättvisa att inte han fick delta. Jävla matte tror jag han  tänkte=) Sen kom min lille prins men för att stanna? Inte då skulle bara kolla att matte fanns kvar sen vände han på klacken och det var det igång igen. Antagligen hade han bara vilat en stund. Vad gör man för att roa sig medan ens hund är på vift? Kanske roa sig med mobilkameran?
Är vi inte snygga så säg?
 Till slut så kom då prinsen och lät sig villigt kopplas. Han hade nog hunnit med ett bad också riktigt blöt och skitig var han. Men det bästa var att trots att han stack betvivlade jag inte en sekund att han skulle dyka upp igen och jag blev inte alls orolig. Sen vill jag givetvis inte ha en hund som sticker men det är en är en helt annan historia=)

9 kommentarer:

Gunilla sa...

Du är bäst vännen:) Nu sover busen gott på soffan och jag vilar bredvid. Vi hörs imorgon, vill så gärna åka med!!! Kram

Sandra sa...

Åh vilka toppengrejer din matte köpt!!!! Kan förstå att de andra är avis men rätt åt dem...tihi...du och din syrra kommer ju bli Tyringes coolast vovvar i de halsbanden :)
Vov från Freija

Sandra sa...

Du och Gunilla är såååååååååååååååå söta :P /Sandra

Eva sa...

Behövs inga halloween-masker där inte...:) Inte undra på att C sprang iväg:))
Vilke toppenprsenter! Ni kommer att bli coolaste coxarna ever!

Marie sa...

Finfina grejer matte har köpt till Lowa och sötnosen Muffin. (Jag har väl sagt att jag är kär i henne? Jag kallar henne Mums-mums, för hon är så söt att man bara vill äta upp henne!)
Är imponerad över att du kunde hålla dig lugn när prinsen rymde. Tur att han kom tillbaka!
Kram!

Grabbarna boys sa...

Det händer grejer på promenaden ser vi.
Tur att Caspian kom tillbaka.
Och vilka fina grejer till Lowa o Muffin, de är de ju helt klart värda.
Vi hoppas hinna till gammelmatte medans ni är kvar.
Vi måste ju träffas.
Ha det bra.Kram!

Cockern Elon sa...

Vilka häftiga prylar alltså, är ju så man blir lite avis. Vov från Elon

Sanna och Sheila sa...

Jättefina presenter som Lowa och syrran Muffin fick!
Såna skulle man ha tycker Sheila. Hon har bara ett snart två år gammalt
som färgen börjar lossna på :-(
Ska bli så spännande med Muffin! Kram

cockettsriccardo sa...

Å va snygga tjejerna kommer att bli med så fina halsband och skyddsänglar det kan verkligen behövas i dessa tider.
Va skönt att allt gått bra och Mickan är hemma.
Tycker ni e jättefina på bilderna!
Ha det gott!
Nos & Tass Ricco & Towe