Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 11 oktober 2010

Nu är det bestämt

Borde vara ett inlägg i Mickans blogg men hon bad mig.

Lowa ska få en "syster".

Mickan kommer ju att flytta till hösten för att om hon kommer in läsa till lärare.
Då kommer ju givetvis Lowa att flytta med henne men Mickan vill inte att hon ska behöva vara ensam hund. Tankarna hos Mickan har varit att skaffa en valp framåt sommaren men lägenhet,liten valp och studier känns som lite mycket på en gång.
Att hon tar Tindra eller Caspian med sig är otänkbart för större mattegrisar än dem är svåra att hitta.
Så funderingar pågick. Då kom vi att tänka på två chokladbruna tjejer som bor hos världens bästa uppfödare Birgittta på Kennel cockett  och tänk Mickan kunde få lov att köpa en liten choklad Muffin av henne.
Idag var vi ute och hälsade på, det skiljer bara två månader på tjejerna och de verkade komma bra överens dvs full rulle direkt. Men Muffin får bo kvar tills Mickan kommer hem från Texas dit hon reser på lördag sen på höstlovet då kommer hon.
Till en början på prov för att se att både hon och Lowa trivs med varandra.
 Kan ju säga att det är mer än Mickan som längtar=)

Kärlek vid första ögonkastet
 Vill du bo hos mig?
 Tror nog vi ska trivas med varandra
 Nu ska det bli bus på allvar i Tyringe. Muffin är en lika sprallig tjej som mig och med massor av spring i benen.

11 kommentarer:

Sandra sa...

Guuuuuuuuuuuuud så roligt!!!!

Malin sa...

Vilken sötnos, vad roligt!

Eva sa...

Jättekul! De tjejerna kommer att få det livat:)
(Och matte Mickan också antar jag...)
Superfin i färgen lilla Muffin! Har faktiskt tänkt amris i den färgen eller choklad/tan nästa gång.

Grabbarna boys sa...

Men oj, vad kul!
Muffin är ju en supehärlig tjej och kommer att få det hur bra som helst hos Mickan o Lowa.
Grattis!!!
Vov från grabbarna boys!!

Katarina sa...

En chokladmuffin till tigerkakan!! Grattis, grattis, grattis! Det är kul att ha en syster, hälsar Nanna & Leia.

Katarina sa...

Och hon är ju syster till Leia! De har ju samma pappa!
Kram!

Grabbarna boys sa...

Och Muffin är syster till skrutt Teo också.
Samma pappa har de ju.
Alltså är hon ju en syster till Leia och en syster till Teo som är bror till Leia o Muffin Vov,vov!!

Malin sa...

ÅÅÅ,vad roligt och vad fin hon ser ut!! Ska bli spännande att få följa henne oxå, hoppas dom kommer komma kanonbra överrens!
Tror du det kanske blir en kull bäbisar nån mer gång i framtiden?
Kram

herman sa...

Oh vad avundsjuk jag blir! Jag vill ha en bror!
Kram från din bror

Marie sa...

Åh, så roligt!!! GRATTIS säger vi till lilla Lowa som ska få en syster! Inte vilken syster som helst om du frågar mig! Lilla Muffin är ju tjejen som jag blev helt förälskad i när jag träffade henne första gången som valp. Den kärleken håller i sig. Jag tycker hon är helt ljuvlig!!!
Kram!

Elons matte sa...

Låter som om alal parter passar perfekt för varandra. Önskar Micka all lycka till : )