Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 29 januari 2011

Använda hjärnan

Matte är så jobbig. Kommer med en sådan där grej och tror att jag ska fatta vad hon menar. Sen rätt som det är kommer det ett klick och jag får godis. Hm varför då undrar jag? Fattar ingenting. Trodde jag kommit på knepet och matte trodde nog det med för förra gången vi gjorde det blev hon så glad var gång jag nosade på knasgrejen men idag när jag nosande inte fanken hördes nåt klick.Vad menar människan? Ska jag ta sådana äckliga saker i munnen? Som dessutom är tunga!!Ha säger jag bara och lovar att klicka matte om hon tror det är gott och vill ta den i munnen.


6 kommentarer:

Susann Larsson sa...

Jag vet!! Matte tycker också jag ska ta sånt i munnen fast en i trä. Glöm det, säger jag.

Katarina sa...

Förstår precis vad du menar! Jag har en äcklig träapport som min matte har försökt träna mej med, men jag vägrar! Ska det vara trä, ska det vara äkta pinnar!
Kram från syrran

Grabbarna boys sa...

Men en sån fin dummie, den kan du väl inte motstå.
Här har vi bara blåa, röda och några orange dummisar.
Jobba på fina Caspian!!
Vov från grabbarna boys!

Sandra sa...

Men varför vill din matte att du skall ha den i munnen!? den går ju inte ens att äta...trist ;)

Eva sa...

Jag vet allt att matten har en trägrej i skåpet som hon påstår det ska tränas med med tiden...
Trodde HON ja! Jag ska allt läsa noooga här och se dina tips för att träna matten istället!
Assar

Sanna och de svarta sa...

Hur går det om du kastar den? Ett tips är att börja träna apportering med någonting han har lättare för/tycker är roligare. Jag kan säga att jag inte haft något vidare tålamod egentligen... Försökte med lydnadsklass I apportering som innebär att hunden ska hålla träapporten i munnen i ett par sekunder och det gick inte alls så jag struntade i den. Nu har vi tränat apportering i minst 2 år och inte har vi lyckats ännu pga att jag inte riktigt haft tålamod till att träna så ofta som vi egentligen skulle behövt. Det är väl bara att vara så positiv som möjligt och försöka att varken tjata ut eller glömma bort att träna. Kul med apporteringskurs iallafall, ni ska nog klara det ska ni se! Kram