Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 30 januari 2011

promenader

Som vanligt har jag inte kamera med mig för den verkar ha flyttat in permanent i valprummet. Idag har vi haft jättehärligt väder men dagen startade jag ändå med att gå igenom alla hundarnas pälsar och klippa klor. Skönt när det är gjort. Behöver bada och trimma Caspian får väl bli en dag innan vi får storfrämmat=) Caspian tycker det är toppen för hans Stoffe är hemma i helgen. Det blir mycket bus och kel. Frågade Stoffe om han ville låna med Caspian hem men Stoffe trodde inte att morsgrisen skulle klara sig utan mig.Det har blivit långpromenad både igår och idag. Tindra njuter av att komma ut nu några kilon lättare och Caspian njuter alltid av en runda. Gick idag på en en runda det var längesen vi gick skönt att variera sig.

Måste skryta lite om älskade Mickan
Hon vet att jag tycker matlagning är skittrist. Igår kom ett mail med tvåveckors middagsmeny och inköpslista. Jippi!!!! Jag behöver inte fundera den där dagliga trista tanken vad ska vi ha till middag???



Matsedel


V.5


Måndag: Minestronesoppa med hembakat bröd


Tisdag: Frasvåfflor med sylt och grädde


Onsdag: Chilikassler med ris och sallad


Torsdag: Tacopaj med guacamole och sallad


Fredag: Fläskfilé med ugnsgratinerat potatismos och konjakssås


Lördag: Grillad kassler med hemmagjord potatisgratäng och sås


Söndag: Pasta med bacon och champinjonsås


V.6


Måndag: Stekt fiskfilé med räk- och champinjonstuvning inkl. sallad


Tisdag: Wok


Onsdag: Mammas soppa med morotskaka som efterätt


Torsdag: Smörgåstårta   ( vi ska ha gäster den dagen)


Fredag: Kebab m. tillbehör och hemmagjorda pitabröd


Lördag: Ytterfilé med stekt potatis/ris och bearnaisesås


Söndag: Laxfilé med ugnsgratinerat potatismos och sås






Avvikelser från menyn kan förekomma


Den känns inte fel och idag gjorde hon enchilladas. Jag måste helt enkelt gjort något rätt med henne fniss

4 kommentarer:

Sandra sa...

Vilken underbar dotter :) ser ut som supergoda veckor ni har framför er...gott!

Elons matte sa...

Ganska skönt att få förslag, för oftast blir det ju samma tugg : (

Eva sa...

Har du ett gästrum möjligen? :)
Fast då pussar jag väl ihjäl stackars Gunnar förstås...
Håller med om matlagning och här finns ju inte minsta hopp om hjälp av underbar dotter...

Malin sa...

Gullig hon är då! När ni ska äta kebab så bara MÅSTE du kolla in Pulled Pork på min blogg, det blir så brutalt gott och är mycket fräschare än köpt kebabkött. Dessutom så är det jätte-enkelt!
Kram