Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 11 februari 2011

Äntligen

Fick jag hälsa på Muffin eller Muffe som pappa kallar henne

 Som ni ser blev hon glad att se mig och jag fick stora kramen och en stor blöt puss. Uffe fick samma välkomnade. Så härligt att träffa henne igen. Mamma och pappa ville ha hjälp med att klippa hennes klor och lite pälsvårdstips.Inte lätt att vara förstagångshundägare ibland.



 



















De är så glada i henne och mamma säger att hon är en riktigt pensionärshund. Vill så gärna ligga i soffan och mysa bryr sig inte speciellt mycket om att leka men full fart i skogen.Muffin mår som en prinsessa och det märks att hon njuter av att vara ensam med all uppmärksamhet. Redan bortskämd och skaffat sig en massa små söta vanor. Funderade lite på om hon skulle vilja följa med hem men när det var dags för mig att åka då gick hon och satte sig hos pappa. Som min svägerska sa det är ett moln av hjärtan kring de två!

7 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Underbart att se hur glada din föräldrar har blivit i Muffin.
Verkligen äkta kärlek.
Själv har jag precis pratat med min mamma i telefon som undrade hur lille Vigot mår o.s.v.
Härligt att ha föräldrar som är lika galna i hundar som en själv.
ha en mysig helg.
Vov o kram!

Eva sa...

Vilka helt ljuvliga bilder på dina föräldrar och Muffin!!! Tycker allt de där molnen syns på båda:)
Ja ja - bilden med dig är också mycket fin:)
Kul att se hur uppenbart hon trivs! Verkar som om hon fått precis det liv hon passar bäst för.

Linda sa...

Håller med kärleken mellan dem syns verkligen genom datorn...Underbart att se.
Kram

cockettsriccardo sa...

Ser verkligen härligt ut.
Å va skönt att kunna bli ompysslad å bara få vara hund!
Ha en skön helg!
Kram från Ricco & Alfons å Towe

Malin sa...

Det låter som om hon har det riktigt bra Muffin, det måste kännas skönt för er!
Sv. Du, om du bara anade HUR bra Carpe Diem är så skulle du komma hit på stört, hon är bland det bästa jag sett i valpväg! Då vi sparar Charlie så har vi tyvärr inget behov av en hane till ;-) men du skulle så gärna få köpa henne på avbetalning tills dina bäbisar är sålda!
Kram

Freja Phaléne sa...

Ja Muffin har allt charmat in sig!!! Tycker mig känna igen de där blickarna =)

Camilla sa...

Jodå, äkta KÄRLEK, går inte att ta miste på! Men ärligt talat, vem skulle inte bli kär i helt underbara Muffin på en gång? Hon är såååå fin!