Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 15 februari 2011

ditt och datt

Vägde hundarna i söndags.
Caspian är nu äntligen upp i 15 kg. Alldeles lagom för honom. Han blir ju lätt för smal och tror aldrig han vägt så mycket som nu.
Lowa som grovnat på sig och numera är större än Tindra vägde 12,4 kg och är 38 cm i manken. Riktigt snygg är hon i mitt tycke såklart.
Tindra väger 12 kg lite över sitt vanliga. Har skrivit det förr på andra tikar när de har valpar brukar de tappa för mycket men inte på henne. Nu får hon sin normala ranson mat och jag tror hon blivit lite tokig=)
Vem är det som är busigast på promenaderna? Hon försöker få igång de andra som tittar väldigt konstigt på henne. Hon hoppar och biter i kopplet dvs rena valpatagen. Bär på grenar ,skäller av glädje,rullar sig vad ska man säga inte är hon trött av att ha ett gäng valpar inte.Igår var Tindra och Caspian och hälsade på sin kompis Saga som fått ny fin frisyr och ny fin tröja. Så stilig så. Tyvärr hade jag ingen kamera med. Tindra och Caspian älskar Saga och hennes kompis Stina de är dvärgschnauzrar och förutom andra cockrar är det nog deras favoritras och det roliga är att Saga och Stina är lika glad i mina två.
Det blåser snålblåst i Skåne och promenaderna har inte varit de där jättelånga ska jag erkänna.

Här kommer morfar på besök för att kika lite valpar. Men Caspian låter inte morfar komma undan. Strunt i småskitarna jag är ju prinsen här.

4 kommentarer:

Katarina sa...

Nanna är 'valpigast' av våra två...trots sin ålder. Hoppar, skuttar, skäller av glädje varje gång vi ska gå ut, försöker få igång lek med Leia på promenaderna, rullar sig i snön...ja, listan kan göras lång. Lik sin fina mamma..?

Kram!

PS Vilken snygg stilsort du har fått till!

Freja Phaléne sa...

Stora ni är då =) Jag väger ju bara dryga 3 kilo haha...
Voff!!!

Malin sa...

Oj, vad dom växer! Här är likdant, inte ska ni gosa med valparna inte när VI finns här?? Speciellt Muffin blir väldigt svartsjuk när jag gosar med dom...
Kram

Eva sa...

Först bara måste jag hålla med Katarina! Supersnygg stil!
Se'n måste vi ju konstatera att det inte kan vara lätt att vara finaste Caspian! Vad ÄR det med så'na där pyttetyper som får alla att glömma de viktigaste???