Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 5 februari 2011

Dagens promenad

Tror ni vi fick gå till skogen idag. Nää då matte muttrar något om halv storm och blött. Vadå blir väl aldrig för blött för en cocker. Men promenader är kul ändå.
Äntligen kom vi iväg.

Första stoppet. Vår hörna får väl kolla om där är några meddelande till oss.

En del intressant var där allt
Caspian han är hopplös ska ju jämt kissa när han hittar en buske


Men skynda dig jag vill ju vidare

Måste ju kolla om vår kompis Saga är hemma!


Ingen Saga syntes till idag så vi fortsatte.


Man kan ju alltid träna lite balansgång.


Sen tyckte matte att vi skulle fotograferas.
Så trist!


Matte kallar mig sin prins

Såg ni det fina kurhotellet i bakgrunden ? Matte påstår att där ha minsann kungligheter sovit över men vadå jag är ju prins och inte har jag varit där?
Vi tycker mycket bättre om vertygsdammen för vet ni vad? Har man tur finns dör ankor man kan skrämma skiten hur. Men det värsta är att matte blir så tok arg då. Fattar inte varför?
Men inte anka i sikte idag .trist
Vi spanade och spanade
Inte fick vi bada heller.


Sen blev minsann jag Lowa kissnödig och det hör inte till vanligheten. Jag är en fin dam och vill bara kissa på min egen toalett(gräsmatta). men men nöden har ingen lag sägs det ju. Och det kan ju få alla snygga killar att få lukta vilken snygg böna jag är
Framme vid bäcken kan vi väl ändå få ta ett dopp matte?
Noop riktig surkärring är hon.

Haha jag kan nog lura dig. pilla du med kameran så badar jag i en stor vatten pöl istället. jag sa ju att jag ville bada matte!

Sen kom det en rolig person springande han ville säkert att vi skulle leka ta fatt. Fast tråkmatte lät oss inte göra det heller.
Hon ville bara ta fina kort. Men det kan hon ju drömma om.
                                            Det är ju så trist


Nu har vi inte långt kvar hem hit går de tvåbenta när de är sjuka.Vi får väl visa att vi är cockrar som gillar att spåra
Rätt snygga rumpor har vi med

Tindra beslöt sig till sist att ta en kisspaus också.Kan de andra kan väl jag?



Nu är vi nästan hemma


Vi ser vårt fina hus
                           
Hejdå!

7 kommentarer:

Linda sa...

Hihi trevlig läsning... <3

Sandra sa...

Låter som en toppenrunda trots att det inte blev skog eller något dopp :)

Katarina sa...

Tack för att vi fick hänga med på eran promenad! Det var riktigt kul!
Kram från Nanna och Leia

Eva sa...

Vilken fin sightseeingtur ni bjöd på!

Grabbarna boys sa...

Det kändes nästan som vi var med på er promenad idag.
Härlig berättelse hur ni hade det under promenaden.
Vov från grabbarna boys!

Malin sa...

Håller med er kloka matte, i detta skitväder så är trottoaren det bästa OM isen är välgrusad vill säga för hos oss är det HALT!
Kram

Freja Phaléne sa...

Visst är det tråkigt när husse och matte inte låter oss göra som vi vill!?! Hallå det är ju vi som sätter reglerna ju!!! Tycker ni har en superfin blogg och lägger till er bland mina vackra vovve vänner!!! Hoppas det är ok!!!