Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 13 februari 2011

helgen

Vad den där helgen går snabbt. Nyss var det härlig fredag och nu är det trött måndag att se fram emot.Men jag känner mig riktigt duktig. Har trimmat både Caspian


och Lowa i helgen. Mycket välbehövligt. Attans bara att man inte är frisk och fräsch så man hade kunnat göra det lite mer. Tyvärr får jag ju "betala" för nöjet ett par dagar efteråt fast o andra sidan så vägrar jag låta värken styra mitt liv och tror man mår bra av att pressa sig ibland. Nu är det gjort i allfall och bara Tindra kvar. Precis när jag färdig med Caspian kom kära svägerskan och Valle för att gå en långpromenad i vad vi trodde härligt väder. Men fy sjutton vad kallt det var . Men en riktig långpromenad blev det. Hade ju kameran med och det hade varit ännu bättre om den varit laddad. Detta blev resultatet innan den la av:


Härlig att ha dig med morsan!
Caspian sprang där Tindra sprang njöt av att ha henne med på promenad i skogen igen.

Äntligen kan jag rulla runt som jag vill utan en tjock mage i vägen.
 Tindra älskar ju att rulla sig i snön. Tror snö är hennes favorit väder.

Valle som matchar naturen perfekt.
Orange roan är ju inte min favvofärg inte heller Valles matte men Valle är så fin tycker vi båda.Partiska ..inte alls=) men som jag sagt förr det är ju inte färgen utan personligheten
.Men Valle är så fin i sin teckning Mycket rött mörkröd i sina fält. Torra fina ögon och mycket färg i ansiktet. Och ser ni hans prick den är ett V som i Valle.
Efter ett par timmar ute var det skönt att komma in igen.

Sen har det ju blivit en del mys i helgen med som ni alla förstår!


8 kommentarer:

Camilla sa...

Tusen tack för den sköna promenaden, trots kylan! Desto skönare att komma in i värmen sen! varm i hjärtat med efter valpgoset! kram Camilla o Valle

Eva sa...

Klart ni ska vara partiska! Är väl det mattar är till för?:)
Måste vara mysigt för Tindra att få hänga med igen nu. Skönt komma ifrån busarna en stund kanske?;)

Katarina sa...

Jag som är så svag för orange roan.., och alla andra färger också förstås!

Grabbarna boys sa...

Mysig sista bild, den gillade matte.
Härliga bilder från er promenad idag.
Vov o kram!

Malin sa...

Vad trist att du får så ont, att trimma dom är ju ett nödvändigt måste som måste kännas tungt ibland om man har ont.
Härlig promenad trots kylan, hundarna ser ut att ha det kul!
Nä, äfrgen spelar verkligen ingen roll egentligen, mina favorti är blue roan men en fin cocker är en fin cocker, oavsett färg!
Kram

Freja Phaléne sa...

Vad fina ni blev!!! Och kul att få leka med morsan ju!
Kram på er!!!

Elons matte sa...

Vilket gäng härliga cockrar. Du trimmar ju jättebra. Galanta cockrar : )

carola sa...

hittat hit via Malin.
Underbara vovvar du har.

Är utan hund för första gången på 9 år, tomt och saknaden är sååå stor.

Trevlig helg