Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 4 februari 2017

Nosework

Idag var det dags för andra kurstillfället för mina deltagare.
Jag och Gunilla passade på att hyra lokalen en timme tidigare så att Mio och Smilla
 skulle får träna. Smilla är grym om man jämför med att hon inte tränat så länge. Mio är duktig med yvigare. Men markeringar börjar ta sig.
Efter att få kurs var slut bestämde vi oss för att ta ett pass till men denna gång på Solhaga.
Vi startade med rumssök . 3 st rum hade vi preparerat i gamla hönshuset.Gissa hur många dofter där kan vara?
Första lite klurigt satt i ett mellanrum.
Snygg markering!
Snabbt vidare in i nästa.

Inga problem med miljön.

Där var den!
Ser du matte????

i tredje rummet fick vi som bonus ett fordonssök.
ser knappt Smilla men hon markerar doften som sitter på cykelramen.


Med Mio startade jag första rummet i koppel.
Inga bekymmer för henne.

Sen fritt sök. Inga problem.

Är jag inte tillräckligt snabb i belöning ibland ser man ju faktiskt inte ja då sätter hon sig, ger inte det resultat så kommer ett skall.

Detta var ett spännande rum.
Massor av dofter.
(jag var livrädd att en mus skulle dyka upp)

Mio tog doften underifrån jag höll inne belöningen 

till hon kom klockren på.
Nöjd med min tös.

Sen var det riktigt stora fordon.
Men som ni ser Smilla hittar och markerar.
Vi hade två fordonssök men batteriet på kameran tog slut.
Men tjejerna är grymma!


Inga kommentarer: