Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 18 februari 2017

YES!!!!

Idag var det dags för doftprov med Mio.
Var aningen nervös och ingen med som kunde lugna mina nerver =D
Doftprovet var i Örkelljunga på "min" skola och hölls av två tidigare elever som gått samma utbildning som mig. Har träffat båda tidigare och båda är så trevliga .
Vi skulle gå provet för Sören och han är lugnet själv. Fick nr 2 i startordningen.
Lita  väl inte hundra på Mio och markeringar men gjorde som på sista träningstillfället.
När jag såg vart hon först markerade och som sist gick vidare till nästa och där gjorde hon "rätt" markering. Hon markerar alltså tydligast vid lådan efter. Men tog med henne och vi gick två säkra doftkälla rundor. Vid andra gången markerar hon vid rätt låda och då var jag säker då jag fått bekräftelse men tog en till och då tittade hon på mig som "e du dum i huvvet?"  sa markerad och tjohoo det var rätt.
Tid 21 sek så trots att jag valde att gå två extra gånger gick det väldigt snabbt.
Är så stolt över mitt yrväder och nu har kenneln två hundar som klarat doftprov.
Nu jobbar vi vidare !!

1 kommentar:

GunSan sa...

Hahaha ja hundarna undrar nog ofta om mn e dum i huvudet. Hahahaha

Supergrattis duktiga Mio och Carina