Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 26 februari 2017

Stor dag

Igår var det en stor dag för de små.
Tre av valparna skulle få besök av sin nya husse och matte .
Men tro inte  för ett ögonblick att de övriga tre blev bortglömda.
Så här såg det ut:
och då hade vi ett gäng i soffan/fåtöljen och övriga stolar.
Vi kunde haft några till tror jag =)
Först ut var Salt`s husse och matte
och moster 

Salt kände direkt att detta är MIN husse
och matte.
Fidelie fick ju ha lite koll så att Salt inte blev kidnappad eller nåt;)

strax där på kom Molly`hela nya familj.

Jag skylle på att mästerfotografen dvs Gunilla var på semester.
Hon brukar sköta det här med att ta bra kort och jag pratar .
Hm svårt att göra båda ..... trots att jag är kvinna;)
Första mötet för lillmattarna och Molly.
Ja ni vet jag och namn
Är det du som är min matte?
Nähä du är Molly`s 

självklart var ju Fidelie med.
Så viktigt att det känns rätt och bra för henne med.

lycklig lillmatte

Älskar denna bilden.

Sture blev väl ompysslad 

kullen ryggsoftare

Fidelie gillade alla hennes bebisar`s nya familjer.
Tog det rätt lugnt och gav lite mellanmål.
Lite bus är alltid kul,
Första gången valparna är ute på detta golvet och det var inget som var något läskigt,
bara spännande och kul att utforska.
Ingen som var rädd eller försiktig.
Likaså med alla nya famnar. De tog det hur coolt som helst.

Sist och hett efterlängtade denna dag av Sture var när hans husse och matte kom!

Var en så mysig eftermiddag och kväll. Så kul att äntligen få träffa er!!
Så glad att ni fann just oss!
Tyvärr har vi inte hunnit ta veckobilder ja ni vet ju utställning idag.
Valparna har sovit riktigt gott inatt ska ni veta och är aningen trötta idag med.
Nya intryck är tröttande.
Nu dröjer det inte länge förrän vi ses igen.
Kram på er alla!

Inga kommentarer: