Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 26 februari 2017

utställning

Idag var det dags för mig och JoJo att flyga solo.
Dvs åka ensamma på utställning.
Är så glad över nya utställningsvagnen som gör det så mycket lättare för mig att åka själv.
JoJo älskar den. Hon hoppar in och lägger sig iden om den står öppen.
Eftersom jag åkte själv blev det ju inte mycket bilder.
Dagen var tänkt till träning.
JoJo är lite för van att alltid ha någon av de andra med sig.
Så självklart hoppade vi med i ringträningsklassen där hon snabbt blev den "domarens" favorit.
Blyg ? JoJO? Inte då.
Däremot tramsar hon när hon ska stå grrrrr
Många kom förbi och ville hälsa på henne och nä hon är inte en hund som kastar sig 
över folk men hälsar gärna.
Två damer kom strax innan vi skulle in i ringen.
De blev så förälskade.
När vi skulle in i ringen sa de vi stannar och hejar =)
Vi var fem i klassen och JoJOspringer som en gud och stod ok.
Återigen kastade sig inte över domaren men var inte reserverad.
Domare blev väl inte störtförälskad i henne och kritiken tycker jag inte
är korrekt. Men det är domaren som dömer . Han ska ha många plus för sitt underbara
sätt mot hundarna.
Idag kom vi 4. Jaja vad är väl en bal på slottet ;)
JAG vet ju att jag har finaste hunden med hem.
När vi kom ut stod damerna kvar och frågade : vann hon?
När sa jag vi blev 4.
VAAAA sa de i kör hon var ju finast av de alla =)

Hennes kritik för dagen var:
Tilltalande tik. Ganska bra modell.
Härligt huvud. Ngt ljusa ögon passande till hennes färg. Aning tunn underkäke. Tillräcklig kropp. Ännu ngt instabil fram står uppställd. Kunde ha attityd. Kunde ha ngt mer drive i stegen. Knapp knävinkel.
Domare 
Alltså hade JoJo dåligt drive då undrar jag vad de andra hade??
För är det något JoJo har så är det just drive.
Kan säga att vi fick flera kommentarer om just hur bra påskjut och snyggt hon sprang. 
Men men ......................


Inga kommentarer: