Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 23 september 2008

Caspian 5 månader




Ett stort grattis till Nossan,Nanna och Ceasar!!!!
och så Caspian så klart.
Killen är inte så liten längre.Vägde honom i helgen och han väger nu mer än TIndra 11,2 kg stannade vågen på mot Tindras 10,8 kg. Men väldigt fin och propotionerlig i alla fall i mina ögon! =) Jag har bokat in en utställning till i höst för honom bara för att Mickan ska få prova på och har bokat in honom på trimtid så att han ska bli fin till dess. Annars är det spårandet som tar alla helger just nu. Helgen är helhelg igen i skogen dvs fredag,lördag och söndag. Fick inbjudan till en inofficiell spårtävling igår som jag allt är lite sugen att anmäla till. Förhoppningsvis ska jag hinna med ett rörligt prov till i höst men ingen inbokat än så länge. Men tycker spårandet är väldigt kul och tror att mina hundar gillar det mer än utställning. Det är ju en aktivitet där hunden får jobba och jag får lära mig lita/läsa min hund då jag inte får blanda mig spårarbetet utan den ska ju själv lösa sin uppgift vilket kan vara frustrerande ibland.Då önskar jag att jag haft en tax som oftast går rakt i spårkärnan. Men kul är det och sen har vi ju så kul i skogen också. Igår fick Caspian sig ett bad och tro det eller ej men han njöt av att bli fönad på trimbordet. Blev så fin efteråt. Idag har jag kört lite lydnads träning med honom så att alla momeneten vi lärt oss ska sitta bra tills nästa kurs kör igång.Full rulle med andra ord.

1 kommentar:

Katarina sa...

GRATTIS brorsan! Och tack för gratulationskortet!
Kram från Nanna