Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 24 september 2008

cockerbus


Imorse när jag kollade mailen innan jobbet hade det kommit ett från Maria om vi inte kunde träffas imorgon. Kul tänkte jag och ringde snabbt och ändrade min frissatid till idag. När jag var hemma en snabbis innan jag skulle klippas kollade jag mailen igen och ett nytt från Maria att vi kunde träffas idag istället och det funkade ju så Caspian fick följa med till frissan så lyckades vi tajma ihopa det hela. När jag kom ner till Hovdala blev jag lite full i skratt för det var tre hundar från mars som mötte mig. De hade tagit ett dopp i finjasjön där det fortfarande var alger kvar. Inte så kul egentligen och avundas inte Maria som får bada tre stycken ikväll. Maria har förresten 1 cavaljerpojke Wiggo på 5 1/2 år cockerkillen Eros på 7 månader och cockerkillen Rio på 4 månader . Caspian och Eros var ungefär lika stora medan Rio var så liten i jämförelse med min koloss. Har han växt så mycket på en månad?! Tänk vad fort det går. Eros och Caspian fann varandra direkt och busade och hade hur kul som helst. Rio var också med på ett hörn men inte lätt att vara liten bland två sådana vildar.Men så kul att se de busa och leka.Wiggo lät småknattarna sköta sig själva medan han letade pinnar och annat skoj. Riktigt generös är han med sina pinnar protesterar inte ett dugg när de kommer och vill hjälpa han och bära eller tugga den men han släpper den inte för den är hans. Men en härlig eftermiddag var det. Hade tagit kameran med men den låg fint i bilen.Men fick detta på killarna av Maria. bilden talar för sig själv=)Nästa gång vi möts blir i Kupolen på valputställning. Ett tufft motstånd=)

Inga kommentarer: