Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 20 november 2008

snöslask och trimning

Blev så less på gråmolnen och diset att jag efter jobbet körde och handlade massa nya doftljus. Hittade med kanel doft och med pepparkaks doft som jag fyllde ljusbrickan med. Sen köpte jag aromolja med kanel doft också och nu luktar det jul här hemma. Lite julpynt hamnade i korgen också vi är ju julfantaster här hemma. Sen byttejag gardiner i köket för igår när jag kom hem från jobbet fick jag en mindre"chock" grannarna hade sågat ner hela Tjujahäcken in till dem stod iof på deras sida men numera så är det full insyn i mitt kök från deras kök. Husen är lite dumt byggda men så kan det ju vara med gamla hus. Men jag har bara haft en liten kappa för att få in så mycket ljus i köket som möjligt men som det är nu så när de sitter och äter ser de rätt in till oss. Inte så kul att ha "live" show för grannarna. Något annat som är väldigt kul att i dessa nerdragningstider på arbetsmarknaden fick Stoffe som är timmis på Bergendahls vikariat året ut med troligtvis förlängning. Det enda tråkiga är att han ännu inte velat ta sitt körkort så varje dag kl 13,00 ska jag antingen köra in honom eller hämta honom men det viktigaste är ju att han får jobba. Det var allt utom hundar. Fick ett telefonsamtal i morse som förgyllde min dag.Tack Ginny med matte=). Ikväll hade jag bokat tid till trimning av Caspian och Ceasar hos Eva-Lotta så nu sitter jag och väntar på att telefonen ska ringa så vi kan hämta våra pärlor. Tyvärr sitter fortfarande Caspians päls hårt så det dröjer innan jag får se konturerna av killen. Men vill absolut inte klippa eller i effilera i den utan det kommer så småningom. Men hade andra goda nyheter med mig hem i stället så det känns bra ändå. Ceasar däremot lossnar det på så han kommer att bli en stilig herre efter kvällens frisering. Tog en bild med mobilen när de sitter och väntar på sin tur.


Inga kommentarer: