Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 21 november 2008

SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!

Nytrimmad
Äntligen har vi fått lite snö som faktiskt inte är tö snö. Igår kväll började det frysa på och det var mindre kul för Gunilla som körde när vi hämtade hundarna framåt 22.00. Men bättre att ta det lugnt och försiktigt och komma fram. När vi kom hem framåt 23,00 släppte jag Caspian i trädgården och han var helt fascinerad av vad det var som låg på marken. Nosade och sprang runt , runt knappt jag fick in honom och i morse ville han ut direkt för att forsätta sin undersökning. Mindre kul var det att gå morgonrundan med två ystra hundar det var rena isbanan och när jag halkade hit och dit trodde de att jag var på gång att springa och busa och de drog iväg kände som vattenskidor på land.


Tog lite kort på dem men svårt att få till bra kort på hundar som bara springer rundor.
Kom igen nu morsan


Ta mig om du kanEva-Lotta hade gjort ett jättebra jobb (som vanligt) med killarna Caspians päls hade lossnat lite på ryggen igår och han blev så fin. Imorgon ska han få sig ett bad för att bli riktigt snygg de ska ju helst inte vara nybade när de ska trimmas och efter allt detta regnade är inte pälsen som snyggast.
Caspian står fint av sig själv


Inga kommentarer: