Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 15 november 2008

ilskan lättar kanske

Kommer precis hem från mataffären och kom på mig själv med att gå och nynna med i bakgrundsmusiken i affären måste vara ett positivt tecken=) Iof det var Miss Lee de spelade och vem blir inte glad åt hennes musik. Idag har vi varit på kurs och idag skulle vi få prova på spår vilken ju Caspian redan gjort ett antal gånger men nu var det ju en månad sen sist. Hade bestämt mig för att oavsett vad Annika sa skulle jag göra på mitt sätt. För spåra och lägga spår det kan jag. Annika har största erfarenheten inom person spår tror jag och det skiljer ju sig lite. Gunilla och jag kände oss som värsta proffsen där vi kom med vår utrustning Det var bara två släpspår vi skulle lägga så inget större avancemang men vinden låg på och det regnade och det var på massa nedfallna löv så det var ju lite svårigheter. Vi la spår sen fick det ligga till sig någon timme medan vi gick en jättehärlig runda i skogen. Vad som också kändes så jätteskönt är att idag var Caspian tillsammans med Ceasar de som verkligen glänste i allt vad en skogspromenad innebär i koppel. Så jäkla gott att kunna visa upp att min hund kan det som är viktigt för mig och att i verkliga livet har jag superkontakt med min hund. Han är ju inte så lätt att få kontakt med på lydnadsplanen då det är nosen i backen som gäller. När vi sen skulle gå våra spår var det en ny Caspian i spårselen. Han hade verkligen mognat och poletten ramlat ner det tog 2 min att gå spåret och han släppte inte nosen från marken. Så duktig alltså! Klöven är ju toppen tycker han också. Sen när vi la nästa spår ökade vi längden rejält och i nästan motvind men inga problem där heller. Så glad jag är alltså. Även om han var duktig innan så var det med en helt annan säkerhet han spårade idag.Min lilla stjärnprins!!! Annika gav nog upp om mig och Gunilla och lät oss köra vårt eget race och hon åkte hem innan vi var klara med våra spår för vi skötte oss själva. Gunilla skriver säkert om hur duktig Ceasar var på hans sida men att det är två killar som brås på sin duktiga mamma är det ingen tvekan om.

1 kommentar:

Katarina sa...

Härligt att det går så bra för killarna i skogen! (November månad är inte precis den bästa...)
kram Katarina