Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 8 november 2008

Inte så fet ändå=)



Idag bad jag Mickan att bada Caspian. Det har blivit lite hennes jobb att bada hundarna vilket jag är så glad för.Caspian som just nu har mer päls än någonsin överraskade mig när jag såg honom med alldeles blöt päls. Han ser ju inte så rund ut längre. Kroppen har verkligen ändrat sig kommit ur babyrultigheten=) Men man blir så lurad av all päls. Bad också en hundvan kompis känna på hans hull om hon tycke han var tjock men hon tyckte att han var perfekt i hullet. Så det känns bra.
konstig vinkel bara han är inte bakhög i vanliga fall.
Tyckte själv att han såg väldigt fin ut försökte få till ett bra kort på honom men en blöt cocker vill inte vara stilla.Beställde tid till lite trimning på han också idag så man blir av med lite efterhand. Det är ju snart en månad sen ha togs och jag vågar inte ge mig på valppälsen. Vi har ju haft besök av Daniel i ett par dagar och det har hundarna gillat. Tom mamma grisen Tindra la sig hos Daniel och Mickan igår när de satt och spelade och kom inte in till mig förrän två inatt. Caspian har busat som sjutton med honom. Det var ju ett tag sen de träffades men Caspian som inte viftar med svansen utan hela bakdelen höll på att gå av som han viftade när Daniel kom och Teddy vet att till Daniel går man för att bli buren så alla får sitt av han. Skönt att han hemma ett par dagar. Jag har försökt träna varje dag med Caspian men svårt att träna när han sköter sig exemplarisk på hemma plan. Så vi får väl stå där med skammen på måndag igen=) Imorgon ska jag och Gunilla åka till Malmö och titta på valputställningen. Ångrar nästan att jag inte anmält Caspian en tyckte att ha skulle få växa i sin klass lite men sugen på att ställa blir man.

Inga kommentarer: