Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 26 november 2010

fullspäckad vecka

Det har varit dåligt med bloggande i veckan det har helt enkelt hänt för mycket. Men inte på hundfronten tyvärr.Lunds sjukhus med Mickan måndag ,tisdag för undersökningar i onsdags fixade jag och en jobbarkompis tacofest för personalen på jobbet på chefens initiativ såklart. Men mycket jobb och verkligen kul blev det. Hur många har hört sin chef sjunga leende guldbruna ögon i en ännu ej upptäckt tonskala? Men vill ju inte påstå att min och några tills sånginsats i "Vill ha dig" var så mycket vackrare men kul var det.Kan säga att långpromenaden med hundarna och jobbarkompis var väldigt skön när jag kom hem. Då hade det fallit fin pudersnö och ett par minus helt underbart.
Men lite paus har jag ju tagit och med sånt här härligt boksällskap:
Sen har det ju hänt lite "olyckor" Mickan kom upp vrålandes en morgon då hade Lowa smakat lite headset till X-boxet. Mickan var så arg det hette JÄVLA LOWA bara för att jag ville dra mig i 5 minuter tog hon det JÄVLA HEAD SETET för att straffa mig.

Muffins favoritplats är det här:

Mysa i soffan eller sängen. Hon har börjat löpa och på väg in i höglöp så hon får inte gå ihop med Caspian när inte jag är hemma. Eftersom favoritplatsen är i säng eller soffa så var ju Mickans rum ett givet val för henne att mysa i när jag var på jobbet.....trodde jag.Men Muffin hade nog tyckt det var ensamt för det är ju inte hon vad vid så vad hade lilla fröken gjort jo krafsat hål på tapet och gipsväggen vid dörren vilket inte är speciellt svårt men inte särkskilt kul och Muffin var en liver roan när jag kom hem.Men Uffe är tålmodig när det gäller hundarna i hans ögon gör de inget fel och det var "kvickt och lätt att fixa "inget att bli upprörd över enligt honom. Vi har ju så bra grindar här nere men både Lowa och Muffin kryper under det är väl en sådär 10 cm ner till golvet där grinden slutar så det blir till att förlänga dem.Caspian mår som en prins bland sitt harem av tjejer:


De har så kul med varandra och nu släpper Muffin loss rejält ute och vill verkligen ha igång gänget på bus.Så härligt att se deras flockkänsla. Ibland tar jag alla fyra på promenad och det går så fint hela gänget. Lowa och Muffin har tvillingkoppel som funkar utmärkt och Caspian pyser av stolthet att vara kung över dessa vackra tjejer=)
Vad gör då Tindra när tonåringar håller igång?



Favoritplatsen i hundrummet precis där stod vår säng innan .
Hemliga planer håller på att smidas hoppas hoppas planen slår in;)
Förhoppningsvis kan jag återkomma till det=)
och Sandra tror du vet men som sagt hemligt. Kram på er!

4 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Oj, vad nyfikna vi blev nu då!!
Vad är det för hemliga planer tro???
Kan tro att prins Caspian är en väldans stor prins bland alla vackra tjejer.
Vi hade gärna velat byta!!
Ha en fortsat bra helg.
Kram!!

Katarina sa...

Nu blev vi också nyfikna! och väldigt avundsjuka på er husses tålmodighet med hundarna...
Kram!

Madde o Teddy sa...

Vad nyfikna vi blev nu ..... men ha en fortsatt bra helg. / Madde

Sandra sa...

Tihi....spännande ;)

GLÄDJER mig att läsa om tjejernas bus...ger lite uppmuntran till mig...fniss...inte bara Freijsan som lever rövare ibland :)