Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 28 november 2010

SNÖ

Vi älskar SNÖ!!!!


Och kanske framför allt Tindra blir helt överlycklig



Det är så underbart ute att jag var tvungen att ta en bonusrunda nu ikväll som jag precis kommit in ifrån.Så mysigt snöar för fullt och alla adventsljusstakar i fönstren. Kan man bli annat än glad??
Mindre kul tyckte jag det var igår när allt skulle upp. Hade inte ett dugg lust och när väl eländet var uppe från källaren då funkade inte hälften. Uffe var inte hemma  och jag ledsnade . Slängde "skiten" tog Christopher med mig på shopping och 700 spänn fattigare kom vi hem med nya stakar och stjärnor. Ett besök i blomsteraffären blev det också.Tycker det är så kul att göra små grupper och hyacinten är nummer 1 för mig när det gäller julblommor
Efter en lång skogsrunda med hundarna så var energin tillbaka och allt kom på plats. Hundarna var helt saliga i skogen hade alla cockrarna med och det var bara Muffin som fick gå i koppel eftersom hon löper. Och jag kan säga att det kliade i hennes ben av lust att också släppa loss. Än en gång var det Caspian som var så duktig och gick fot helt självmant långa sträckor utan koppel och inte var det för Muffins skull för de gick på var en sida om mig. Duktiga Prins jag har.Tindra tar nog chansen att ha stora vinterruset innan magen blir för stor om där nu är valpar så klart.
På eftermiddags promenaden träffade vi på den här snygga tjejen


nästan syster Swea
och hennes kompis


Lotus.
De var på lydnadsträning här i Tyringe. Jag hade ju tänkt att jag skulle varit med och kikat med tiden räckte inte så det fick bli en pratstund i stället. Alltid kul att träffa Kylle.
Sen ville jag ha ett fint vinterkort men mina hundar tycker det är så trist som synes:

När vi kom hem mötte vi detta gänget och inte tyckte de det var roligare



Vad har vi mer hunnit med? Jo stora pälsvårdsdagen dvs kloklippning och pälsvård på alla. Brukar försöka dela upp det men varit för mycket i veckan. Teddy blev riktigt snaggad i huvudet och under öronen. Ser inte så vacker ut men vad är skönhet mot att han får vara friskt och inte få ont i sina öron?
Sen satte baksuget i och jag bakade efter Katarinas recept på hundbloggen saffrans biscotti som är livsfarligt goda och kanelkaka som jag faktiskt smakat en gång tidigare när lilla E bakade den och helt ärligt hon gjorde den bättre än mig. Det var våran helg lite rörigt inlägg som vanligt men sån är jag fniss. Kram på er alla och ut i snön och NJUUUUUUT


ps
Caspian häslar att han är lika stor bokmal som sina syrror
ds


8 kommentarer:

Sandra sa...

Ahaaaaaaaaa då vet jag var Freija har fått sin glädje för snö ifrån ;)

Katarina sa...

Jaha, då vet man varför Nanna slänger sig i snön och gottar sig - galen i snö och brås helt klart på mor sin! : )

Kram på er!

Grabbarna boys sa...

Vi älskar också snööööö!!
Här har kommit massor idag.
Vov från grabbarna boys!

Elons matte sa...

Grattis till delad tredjeplats. Vi kom inte med alls, men det var kul ändå : )
Massor av snö har vi här, så nu kan vi snart inte gå ut ; )

Kylle sa...

Synd Carina att tiden inte räckte, Swea visade sin allra allra bästa sida.
Hade varit så kul att visa upp henne. Är så glad i denna superhärliga arbetsvilliga tösabit.
Skönt är det att även Instruktören belönar hennes framsteg

Eva sa...

SNÖ ÄR BÄÄÄÄÄÄÄST!!!!!!
Jesper och Assar

Malin sa...

Snö är underbart, idag var skogen helt tyst och grenarna hängde tungt av all snö, solen lös igenom och det var magiskt. Synd bara att sonen inte var på humör och tjurade REJÄLT...

Du, du kan ju inte skirva att du bakar saffrans biscotti och kanelkaka utan att bjuda oss på recepten!! Hallå!! ;-)

Kram

Malin sa...

Gör Tindra snöänglar? Det brukar Haddock också försöka sig på ;)