Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 21 november 2010

helg

Då har det varit helg igen som gått så fort så fort.Bio med bästaste fam Gunnarsson i fredags,kalkonmiddag hos mamma idag och där i mellan annonser på blocket. Kräver kanske lite närmare förklaring. Vårt garage är numera fyllt till bristningsgränsen av allt vi burit ut,Daniel och Christopher burit hem från sina lägenheter mm. Dvs rena loppisen så vi bestämde oss för blocket annonsering. Tror folk är som tokiga! Barnens gamla keyboard kunde vi nog sålt en 30 ex av och att folk ringer halv tolv på natten för att de sett en annons eller varför inte kl 7,00 en söndag morgon. Det får mig att börja undra.Men en del har vi sålt av och så skönt att bli av med bråten. Äntligen är vitrinskåpet som stått i vägen i hundrummet borta sålt till en gammal kompis från ungdomsåren visade det sig så nu ska det göras klart där.
Vad har hundarna fått i helgen då? Muffin har varit med Mickan hos Anton och med på kalkonmiddag för miljöträning. Behöver jag säga att hon charmar alla denna lilla ljuvliga varelse som just nu vågar sova i samma soffa som katten fast i olika hörn. Jag tog Caspian,Tindra och Lowa till fälten och släppte dem. Tänkte mig en mysig promenad i ösregnet men var i stället tok arg största delen av rundan. Tindra har inte bomull i öronen hon har cement att det råkar finnas en matte med på promenaden det var totalt likgiltigt för henne för hon spårade.Var verkligen en stötande hund idag och drog givetvis de andra med sig. När vi närmade oss bilen igen kopplade jag Caspian som var den enda som fick guldstjärna idag och fick Lowa med mig. Tindra tvärvände och sprang åt andra hållet. Tänkte att hundeländet kommer väl men icke då. In med Caspian och ska sätta in Lowa då sticker den lilla råttan. GRRRRRR får tag på henne rätt snabbt och går för att leta rätt på Tindra ja då ett par hundra meter bort är hon och jag ryter tar en 5 min sen kommer hundeländet. Var så arg!!! Ett gäng leriga hundar som när vi kommer hem bestämmer sig för att gräva i grushögen. Vi skulle på middag och inte hanns det med att duscha några hundar. Men men så är det ibland. Men på kvällsrundan tog jag alla fyra och då gick de som ljus. Vilket var tur för dem=)

7 kommentarer:

Sandra sa...

Ha,ha,ha,ha....förlåt om jag skrattar men jag kan se hela cirkusen framför mig...tihi...mycket underhållande ;)

Sanna, Sammy och Sheila sa...

Know the feeling om man säger så. Sammy stack alltid när han var yngre, vår då stora trädgård var inhängnad men han lyckades alltid hitta hål och ögontjänare som de är så visste han precis när kusten var klar och vi inte stod i fönstret och tittade efter honom. Byrackor! Men man kommer ifrån det, tillslut, efter lite (läs mycket)träning ;-)

Grabbarna boys sa...

Hi, hi vilken soppa!!
Förstår att er matte var arg på er.
Faktiskt så var vår matte lite arg eller faktiskt ganska mycket arg ikväll, men det var inte på oss.
Tur var väl det!
Vov från grabbarna boys!!

Eva sa...

Tycker hon kanske att hon kan göra som hon vill just nu? "Jag är ju DRÄKTIG!! Var snäll mot mig!"
Skulle inte förvåna mig ett skvatt, med tanke på hur jyckar brukar kunna utnyttja situationerna...
Tack för skrattet! Fast jag förstår du kanske inte riktigt just skrattade där ute...:)

Katarina sa...

Fniss...känns skönt att du som som är ett sådant proffs också kan bli arg på olydiga hundar...då är man inte ensam om det!
kram

Malin sa...

Visst går vissa saker åt som som smör i solsken när man annonserar på Blocket? Sen andra som man trodde skulle säljas snabbt, ja, dom vill ingen ha.
Det blev en liten Muffin även här hemma, jag menar, vad gör man när man döpt henne till Blueberry Muffin ;-)

Kram

Kylle sa...

Tack för erbjudande om fika!
Swea o jag har vår trogna fanclub med i oss, Lisbeth o Lotus, så vi står över. MEN om du vill, kom och titta och få en liten inblick i lydnadens värld. Vi är i en boulehall på Kollingev. kl 15. Vi kommer att va där tidigt för att titta på några andra ekipage.
ps. har massor av halsduksgarnet kvar, det var ett superstort nystan, vill du ha en så stickar jag gärna. ds.