Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 14 november 2010

Rätt svar

Är ju såklart Caspian!!! Han är ju vår Ior och jag tror att minnesgoda läsare av bloggen kommer ihåg det sen tidigare.




Fast allra mest är han ju min lilla prins



Precis som att vi brukar jämföra vår egen lilla Lowa med Lady i lady och Lufsen.
Men hon är definitivt ingen lady i sitt sätt utan fröken vild och galen i stället.
Vad har då hänt hos oss idag?
Kan ju visa att vissa saker lär sig Muffin snabbt
som att sitta fint när husse bjuder på godbitar när han tror att jag inte ser.

 Den lilla Muffinsen =) Mickan skulle på fest igår kväll
och gissa var Muffin hamnade? Jo i min säng nära nära. Hon vill verkligen vara så nära hon bara kan även i soffan,en riktigt kelegris även hon.
När Mickan kom hem sprang hon för att möta henne följde med Mickan upp för att sen rusa ner och upp i vår säng. Mickan fick nästan bära upp henne=)
Vädret har varit ett tråkigt höstväder men jag startade morgonen med slingan tillsammans med Caspian och Tindra. Hann bli lite småirriterad på Mickan som inte tog ut sina hundar på runda när jag tyckte det ,fast då snodde jag dem och drog till Möllerödsfälten där de fick rusa av sig i leran.Svårt att ta bilder på hundar som inte vill vara still.

Det är faktiskt riktigt skönt att promenera i regn om man är rätt klädd och jag har lyckats knäcka till min rygg och alternativet gå är behagligare än sitt och ligg. Sen var det farsdagsmiddag för Uffe som blev riktigt lyckad och efter ännu en runda så håller vi kväll. Det var vår dag idag inget märkvärdigt bara en helt vanlig dag på skolgatan=) 

7 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Så härligt att se hur bra det går för Muffin i ert goa gäng.
Härlig bild på när hussen matar alla vovsingarna i "hemlighet".
Ha det bra.
Kram!!

Katarina sa...

Det är inte dåligt att få alla fem att sitta som små ljus...
-Vilket härligt hundgäng ni har nu!

Eva sa...

Tror vi skulle be matten att skaffa oss en husse också... Var man nu gör det?
Verkar väldans bra med en typ som man kan träna till så'nt där!
Jesper och Assar
J hälsar C att han också är lite bra på att sitta och hänga så där. Funkar alltid på matte!

Marie sa...

Hihi, klart att Muffin var snabblärd vad det gällde att få hemliga godbitar av husse.
Schysst att låta Lowa och Muffin lera ner sig, för det var väl Mickan som fick ta hand om dem när de kom hem :-) Kanske inte alltid så kul att vara hundägare och ta sitt ansvar när man är en partypingla i tonåren. Tur att det finns en snäll stor-matte eller mormor-matte eller vad du nu kallas.
Ha en bra vecka!
Kram!

TYSON OCH GÄNGET sa...

Så kul att alla sitter så fint i väntan på lite gotte. Sånt lär de sig snabbt :-)

cockettsriccardo sa...

Fullt ös ser jag hihihi!
Men det e ju skönt att det är så!
Hoppas ryggen blir bättre snart.
Vet hur det är!
Var rädd om dej!
Tack för hjälpen!
Skall in på grangården och handla hem så det finns hemma man vet ju aldrig när vintern slår till!
Ha det gott.
Kram Towe & Ricco

Elons matte sa...

Det har jag missat att ni kallar Caspian för Elon, det kallar vi Elon också