Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 19 april 2011

Lite sen sist


Det har ju hänt en del men tycker jag har dålig tid att uppdateraa. Som de flesta vet har vi ju letat hus men vi hittar inte drömhuset och vad gör man då? Jo så klart bygger man om det man har till ett drömhus!
Tur man har en egen Byggare Bob

Som är så glad över att få lite projekt. Jag har ju "förbjudit" Uffe ett tag nu då man blir lite trött på att alltid ha något på gång i huset.
Men nu så bygger vi om allt river väggar tak.flyttar kök,bygger groventre med hundbad mm .Kommer att bli så bra när det väl bli klart men så många beslut man ska fatta vilket kök vill man ha,eller ytterdörr,golv mm. Men det märks vi varit ihop ett tag för oftast vill vi samma förutom att jag vill ha rosa luckor i grovköket där går jag bet=) än så länge.

Hundarna då?
Kurs för mig och Caspian i söndags han gjorde framsteg kunde faktiskt skicka ut honom efter en apport men han bar den inte men annars var han rätt trist. Diskuterade min teori från förra veckan med Roger och han höll med mig. Caspian är låg där dels för att jag sätter krav och över att Roger sätter krav men han ser det som en övergångsfas. Men jag tycker det är rätt trist när alla andra är så duktiga. Så jag har bestämt mig för att inte ta nästa kurs i maj utan istället välja en annan för att få tillbaka Caspians träninglust denna gången blir de personspår. Så provar vi apportering till våren igen. Blir nog bra. Var så trött när jag åkte från kursen men när jag kommer hem då har Uffe låst mig ute. Tur det var fint väder och vännen Camilla tittade förbi och underhöll mig.
Fick inget gjort på eftermiddagen och eftersom Mickan är i Turkiet har jag alla hundarna på min lott så jag chansade och ringde "syrran" Gunilla om hon ville med på promenad. Klart hon ville!! Så in med hundarna hämtade dem och vidare till Hovdala. Vi körde ett genrep på promenaden till söndag.
Alla hundar glöm inte badbyxorna för det blir mycket bada och säg till era matter att en handuk kan vara bra att ha.
Igår var det viltspår med Lowa. Liselott är ju en auktoriserad spårdomare och hade idag lagt ett utav sina provspår till Lowa. Men hon dömer inte hundar hon tränar om det inte gått 6 månader emellan. Hon bad hela gruppen att gå med för att titta och min lilla loppa fixade det bra. Hade det jobbigt på sista sträckan som gick på kalhygge med boklöv där hon hade en klar viltstörning men om hon fixade och spårade sig fram till sin klöv som idag var lite intressant.
Hade Liselott dömt henne så hade hon haft en godkänt anlags prov. Det som var lite kul var att jag igår på dagen bokat in ett prov till henne och nu vet jag att hon kan. Men i spårsammanhang kan man aldrig vara säker. Finns inga klara "segrar".
Idag har Lowa och jag varit och hälsat på Valle och Towa. Jag hade fått design uppdrag av Hanna då hon gillar min stil så mycket. Hanna är min brors flicka som snart är 9 år.
Numera har Hanna ett rum som hämtat ur tusen och en natt. Blev så fint!Tyvärr inga bilder kameran är inte laddad och mobilen var hemma.
 Ja som ni ser lite av varje på gång här.
Kvällens stora problem är att jag måste bestämt mig för köksinredning tills imorgon. Vill jag ha ek eller lantligt vitt? Får nog sova på saken. Kram på er alla!

8 kommentarer:

Eva sa...

Grattis! Vilken kul vår och sommar ni får:)
Och vilken tatuering! En så'n där "son" kanske man skulle haft här i livet...

Katarina sa...

Men oj, så spännande med ombyggnation! Förstår att ni har att göra! Det är jobbigt när man är mitt uppe i det, men mest är det kul och spännande. Förra våren bytte vi kök och golv och det är ju rätta årstiden nu att fixa till det.
Kram!

Sandra sa...

Badhanduk skall genast packas :)

kul med ombyggnad men jobbigt när man är i det.

Grabbarna boys sa...

Ja, det var värst vad det händer saker där hos er.
Kul att fixa till sitt hus till ett drömhus dessutom.
Då får man ju det precis som man vill.
Vi väntar spänt på bilder!!!
Vov o kram!

Susann Larsson sa...

Hyr du ut "Byggare Bob"? Eller vi kanske kan göra ett byte? Byggare Bob mot min Soffslitare. Han kan rita planlösning till ert kök. Han är jätteduktig på att planera och påbörja projekt, tyvärr inte lika duktig på att avsluta dom. Det är när han är frisk. Nu är han dessutom sjuk. Förstå hur jag har det;) Victor är lite sur för att han inte kan vara med på hundpromenaden på söndag. Han som just köpt nya badbrallor:(

Linda sa...

GILLAS.... :) Heja heja!!!

Heléne sa...

Kul med total makeover i hemmet. Lycka till med dina val av kök, färg och annnat.
Vi önskar er En Glad Påsk. Vi kommer inte på promenaden eftersom vi ska spåra under helgen.

Malin sa...

Glad påsk till hela CoolaCox gänget =) Kul att det händer lite hemma, va? Underbart med nytt kök!