Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 3 april 2011

kurs

Söndag och kursdag. Blev igår kväll lite bekymrad för att Caspian skulle behöva stå över idag med för han började halta efter skogsrundan men i morse var han i form igen. Men inte riktigt sitt vanliga Caspian. Var inget "go" i honom lite småmuttrig och verkade mest tycka kan vi inte åka hem igen. Han var jätteduktig på signaler ,följsamhet och lydnad. Idag lades skott in och då lyfte han på öronen och var intresserad av vad som hände där borta. Gömde apporterna och skinnet. Fick han till att gå in och markera men glömde kalla tillbaka honom mellan sakeran och när vi sen skulle göra om det då struntade han fullständigt i det.Fick prova att gå iväg med honom och leka igång honom men då hade han lagt av nästan ingen respons alls trots alla mina försök. Kändes inte så kul för mig. var sen så stolt för katteran strök förbi och trots att han ville iväg satt han kvar.........en lång stund för att sedan kasta sig efter dem och Ceasar var inte sen att hänga på. Jag skrek några väl valda ord fick tag på honom och läste lusen av honom. D kliver Roger fram och frågar om han får hjälpa till. Han lyfter bort Caspian till platsen han sprang ifrån och sa till mig nu sätter du honom där och inte ett ljud. Bättre att du gör det ordentligt en gång så han vet vad som gäller än att mesa på och han gör det igen. Jag som tyckte jag var så sträng.
Men som sagt ingen speciellt bra träningsdag .Nu när vi kommit hem har Caspian börjat halta igen och det kan ju vara så att han haft ont och därför inte varit på hugget. Får väl se.Nästa gång ska det bli vatten apportering. Det ska bli kul!!
imorgon är de spårdags för Lowa och det ser vi fram emot.

7 kommentarer:

Sandra sa...

Vet hur det känns med en helt ofokuserad hund och man känner irritationen innombords...så kände jag ibland när jag gick lydnad med F och hon mest ville spana på kossorna i hagen bredvid...morr...Hoppas på mer fokus nästa vecka :)

Drömflocken sa...

Ofokuserad kan man va ibland, Jackis specialite.

Katarina sa...

Har det hänt något med Caspians fot? Nanna har också haltat lite från och till och ger det sig inte så blir det väl veterinärbesök.

Elon och Linus matte sa...

Som du själv skriver, så har nog caspian ont. Säger han något när du tar på benet ? varit hos vet ? Jag hoppas det ordnar till sig iallafall : )

Malin sa...

Hoppas det går över, det onda i Caspians fot, undra vad det är.
Duktiga är ni annars med era kurser, härligt!
Kram

Freja Phaléne sa...

Vi är ju sådana, vissa dar vill vi minsann inte alls =)

Anonym sa...

Klart han hade ont, men förstår att du blev irriterad. Hoppas han snart är pigg och alert igen. Ha det bra
Kram
Marie