Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 13 april 2011

Träning

Idag åkte jag med Caspian till Vedema för att träna. Han hämtar gärna apporten i vattnet men vågar/vill inte simma ut efter den så nu blir det simträning som gäller


Jag hade bundit fast en lina ifall han inte ville hämta alls för jag var inte badsugen. När vi hållit på ett tag bröt jag och gick en sväng då hittade han riktiga grejer.

Ungefär där upptäckte jag att jag tappat kopplet så efter rundan gick vi tillbaka till sjön och då testade jag en annan sak. Satte nämligen fast en köttbulle på apporten och han vågade sig betydligt längre ut och blev något simtag så gissa vad jag kommer att göra nästa gång?
Visselpipan var givetvis med och visst är han duktig?
Caspian är en dröm att gå lös med numera otroligt lydig och uppmärksam.Funkar jättebra att både låta honom springa fritt och få han att gå fot så visst gör träningen nytta.

när jag kom hem fick jag ett så trevligt samtal från Boris underbara matte.Allt var bara positivt och hon var så nöjd och glad för den lille prinsen. Tack Katarina för samtalet!
Sen ringde nästa valpköpare denna gång Victors matte hon hade hittat ett bra träningställe att träna Caspian på att hoppa i vattnet. Tack för det!!
Behöver jag säga det jag har världens bästa valpköpare!!!
Uppskattar så er alla!
Sen har jag glömt att berätta en sak men som jag tror de flesta redan vet. Freija har ju också varit på HD röntgen. Hennes höfter var C. Ett resultat jag tror hade blivit annorlunda på en annan klinik om jag ska vara ärlig de verkade lite struliga där. Men för Freijas del har det absolut ingen betydelse. Hon kommer att leva ett långt lyckligt liv och kunna göra precis allt hon vill numera är det ju till och med inte ovanligt att man använder tikar med HD grad C i avel men Freija har inga planer på att bli mamma utan hennes plan är att träna matte på höger och vänster i agillityn.
Kram på er alla goa valpköpare!

5 kommentarer:

Sandra sa...

Tihi..så sant så sant! Freija vill inte bli mamma..hon är ju mattes bebis...och en bebis kan ju inte bli mamma ;)

Håller med om att Hd resultatet var trist och det känns ju sådär med tanke på att det var REJÄLT med kludd innan de fick henne helt sövd och fick plåtat bilder som de skickade iväg...men, men så blev det.

KRAM TILL DIG BÄSTA UPPFÖDARE EVER!!!

Grabbarna boys sa...

Duktiga Caspian som hittade ett riktigt apporteringsobjekt.
Den där fågeln hade Athos garanterat gillat väldigt mycket.
Vov från grabbarna boys!

Malin sa...

Ni är så duktiga du och Caspian! Klart det går ännu bättre nästa gång!
Trist med Freija´s höfter, men jag tänkte oxå så, undra hur det hade gått på en klinik där dom visste vad dom gjorde.
Du, vad är det för hemlis nu du har på G, det måste du ju berätta förstår du väl, bara för mig ;-)
Kramar

Katarina sa...

Caspian, vad du är duktig på inkallning! Jag är också ganska djuktig, om jag får säga det själv, men min lillasyster är precis så galet yster som man kunde ana... Hon blir ibland totalt döv...
Syskonkram från Nanna

Eva sa...

Han är en utter innan säsongen är över tror jag:)
SV
Tack för förklaringen till As napp-dille! Han är alltså en återfödd pekignese!:)
Och visst är min vakt-liga söta. Visar också väldigt väl att det är S som umgås mest med jyckarna.