Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 12 april 2011

Tur

Tur jag har Lowa som ger mig lite hopp=)
Igår var det ju dags igen för spår
denna gång lagt med spårläggarkäpp.
För mig första gången att gå ett sådant spår. Spåret bestod av 2 vinklar ,1 bloduppehåll,hon skulle över 2 gärdsgårdar och en väg samt var det olika underlag. Hon gick ett vad jag kallar klockrent spår. Jag märkte inte vart spåret tog slut stod under en gran som Lowa rundat men det var hon som ringade in klöven. Duktiga tjejen gick fram nosade och ja sen var det klart. Slickade faktiskt lite på klöven idag. Men var så duktig så tyckte även Liselott. Matte fick lite kritik jag är lite slö på att arbeta med linan. Man blir väl lite lat med åren.
Men var nöjd och glad när jag åkte hem med en trött Lowa.

5 kommentarer:

Katarina sa...

Duktiga Lowa! Och dessutom så vansinnigt vacker!

Drömflocken sa...

Duktig tös

Sandra sa...

Bravo syrran!!!!

Grabbarna boys sa...

Duktig tjej och lika duktig matte.
Vov o kram!

Eva sa...

Inte bara supersöt utan superduktig också!
PUSS!