Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 21 juni 2011

Kanske ......äntligen

Är det löp på gång. Jag har ju trott det förr men nu är Lowa inte sig själv riktigt.Tror faktiskt inom de närmsta dagarna. Så håll ut kära valpköpare.


Lilla loppan är försigkommen har lärt sig gå i trappan upp till Aldo på ovanvåningen alldeles själv. Kanske en färdighet jag önskat hon väntat med att lära sig.


Hon har tagit efter övriga hundars matstyle och ligger ner och äter även hon.Mycket matglad liten tjej är vad hon är.


Idag har hon varit och hälsat på nere på mitt jobb. Mickan kom ner med henne och så glada de blev. Thea tog sig an alla famnar lugnt och tryggt och hade en puss över till alla. Älskade lilla tjej lugnet själv i alla situationer
När vi kom hem fick vi kärt besök av en god vän och tillika uppfödare.
Hon var så nyfiken på lillan som inte gjorde henne besviken.
Jag kunde inte vara mer nöjd med henne exteriör. Kort kompakt härliga vinklar och ett bra förbröst. Gudomligt uttryck i sitt ansikte.
Härliga lejontassar.
Sen att hennes insida och personlighet är den mest underbara kan man vara annat än förälskad?

Tänk vad ens hjärta rymmer kärlek? Hon har redan tagit så stor plats i mitt tillsammans med de andra. Älskar de så mycket allihop

Här är de stora på kattspaning


Om det blir dåligt med uppdaterade och kommentarer beror det på att jag har läkarorder på att inte använda min arm och ev kommer den att stödgipsas på torsdag. Tur jag köpt ett hundförarbälte som fungerar jättebra när jag går ut med dem det och massor av hjälp av Mickan och Ralle så får alla sin sina dagliga rundor ändå.


6 kommentarer:

Emma sa...

Hon ser så söt ut, lilla Thea! Kommer nog bli en alldeles underbar liten flicka!

Eva sa...

Hon är verkligen otroligt söt den där lilla trollungen! Ser ut att ha ett bra steg också, om jag nu är människa till att bedöma det på stillbild:)
VAR RÄDD OM ARMEN! Jag har haft ett himla besvär med mina här i fuktvädret nu o börjar än mer inse hur bra de är "te' å ha"...

Grabbarna boys sa...

Thea ser utatt bli en vacker dam så småningom så söt som hon är.
Och teo vänter med spänning hur det är med Lowa.
Vov från grabbarna boys!

Linda sa...

Jaaa om vi blev glada.......
Fick tom S att kolla på dina fina valpbilder...Tror han gilla "2 år".....Annars är ju Lowa oxå en favis hos mig ;)

Elon och Linus matte sa...

Ska Lowa och Teo, dejta alltså framöver nu ?
vad fin hon är den nya lilla tösen och ta det lugnt med armen, bloggen kan vänta och vi väntar då med spänning : )

Ingela sa...

Hej hej !Hittade hit av en slump. Fina vovvar. Har en cocker bland mina andra raser!
Fina hundar!!!