Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 30 juni 2011

veterinär,kennelbesök och present

Igår var det dags för Theas vaccination och att vi skulle kolla hennes urin.Hon har ju fått c-vitamin men hon har trots det har hon småskvätt. Mycket riktigt hade hon en UVI och nu är det penicillin i 10 dagar. The fick mycket beröm av vetten som tyckte att hon hade ett mycket vackert huvud. Ja sa jag tycker ju jag med såklart då tittar vetten lite "strängt" säger du ska veta att det säger jag inte till många.Då blev jag allt lite stolt!
Inte ett pip sa hon heller när hon fick sin spruta. Duktiga tjejen.
Efter det skulle vi hälsa på Birgitta på kennelcockett.Jag hade Lowa också med mig som förhoppningsvis skulle bli lite "löp" smittat av Hedda=)
Även Birgitta tyckte Thea var fin kallade hennes tassar för lejontassar.Beröm från ens uppfödare och vän det betyder mycket!
Det är alltid så mysigt att komma hem till Birgitta man riktigt kopplar av och bara njuter av det trevligaste sällskap som finns. Massor av prata om har vi ju också såklart. Tiden går alldeles för fort.
Sen fick jag lov att valpkika också. Birgitta har just nu tre valpkullar (en är Simones)

Knappt en vecka gamla valpar.
Så ljuvliga och ovanliga färger. Bla en guldsobel och en brunsobel


Simones fina röda kull 3 veckor är dem.


Här har vi Tindras syster Mandys och Teo vackra brunisar.
1 vecka gamla. Så mörkt bruna och en liten liver roan and tan.
Så sugen jag blir!

Tack snälla för att vi får komma och hälsa på!


Idag ringde Camilla och undrade om Valle fick komma och hälsa på han hade nämligen en födelsedags present åt mig.

Gissa vad jag fick?Kolla så fina!!!


Fina skyltar att sätta på bilen med texten i samma färg som bilen.
Kände att jag stod med ett brett leende länge .
 Tack snälla Valle med familj!

Söta Hannah och Caspian som passar på att mysa han älskar barn!


Lilla Thea som bara växer och växer





Ett litet gruppfoto på Hannah och killarna





4 kommentarer:

Eva sa...

Hon HAR ju ett jättefint huvud! Bl.a.... Dessutom med ett så ljuvligt uttryck i blicken;) (Det där är väl vad man kallar "stadig" blick?)
Mysiga valphögar!
Kram!

Katarina sa...

Det är nog det stora färgutbudet hos cockrarna som gör att man ständigt är sugen på en till! Så många fina färger det finns!
Lilla Thea ser så fin ut!

Dolores sa...

Så vackert tecknad hon är med sina tan prickar. Hon har så underbart vackert huvud och det är jag så svag för. Snälla ögon!!
En del tans kan se lite hårda ut om tecknen sitter "fel" men hon ser mest förvånad ut ;)
Jättesöt!!!!!

Grabbarna boys sa...

Sötnos Thea är minsann och matte är rysligt avundsjuk på att du fått träffa valpisarna.
Men snart åker vi nog dit och spanar in dem också.
Vov från grabbarna boys!