Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 17 oktober 2012

Genrep

Idag var det genrep för Thea inför kommande prov. Men det var mycket nära vi fått avstå.
I måndags när vi var ute i skogen beslöt jag mig för att hitta en stig jag gått en gång.
Nu var där avhugget med massor av grane liggandes på marken. Jag trampar i en rishög och den dolde en grop och jag flög ,stupade  som en avverkad fura.
Trodde jag brutit både fot och tumme. Undrade hur sjutton någon skulle kunna hitta mig.

3 blöta hundar på skogspromenad.
Saknar någon Caspian så lever han återigen studentliv uppe i Halmstad
Men inget brutit och hem tog jag mig.
Eftersom jag har värk sen innan så blir det ju inte bättre och ja, tror inte jag behöver säga mer.
Med starka piller i blodet och en jäkla envishet drog jag och Thea till skogs för det var ju genrep.
Liselotte hade lagt ett öppenklassprov spår som träning idag.
 Som sagt hon dömer inte de som hon tränar.
Hur gick det då?
Thea drev med stackars mig och var inte alls samma hund som sist. Men hon löste hela spåret på 38 min . Ett genrep ska ju inte gå bra så hoppas att det stämmer.
Frågade Liselotte om hon verkligen tyckte vi var redo för att ge oss ut på riktigt och det tycker hon.
Så nu får vi se hur det går.
Blir i allfall inte mer träning i höst och jag kommer att se proven som en del i träningen. Thea är ju fortfarande ung och det händer massor i naturen nu som är nytt för henne då hon inte har rutinen.
Sen det viktigaste jag gör detta med min hund för att vi tycker det är förbaskat kul ev meriter är enbart en bonus.
Har fått ett gäng så söta bilder på Totte. Titta  och njut!
 
 

Visst är han en goding!


 Matte Emelie
kärlek


Jag har även fått fina bilder från Doris men tyvärr kan jag inte lägga upp dem då de ska öppnas i ett annat program. Men allt är bara bra med Doris och hon var så söt på bilderna.
Tack underbara valköpare för fina bilder.
Sen har jag fått mail och bild på fina Ella från Lowas första kull.
Om man bortser från färgen tycker jag hon är så lik Lowa.
Sen har jag "snott" en bild på Elvis som också är från The Ark kullen.
Fina killen.
 
 
 Sist men inte minst också en snodd bild på Vivan ,
Viktor och Valles fina syster från Tindras 3.e kull.
På bilden med "brossan" Booster.
Tack alla valpköpare för mail och fina bilder.
Glöm inte att jag finns här för er!
 

6 kommentarer:

Eva sa...

Totte är lika söt som han varit hela tiden! (Och lika söt som "min" Totte;D)
De andra också givetvis!
Förstår precis ditt mående efter ramlande och med värk redan innan... Gjorde ju flera vurpor i vintras och det var ju inte helt kul om man så säger...
Kram!

Sandra sa...

Fin fina vovvar...lycka till på provet :)

Emma o Malte sa...

De är söta alla dina valpar!! Såna godingar!!
Tur att det inte blev "värre" av din vurpa!!
kram!

Susann sa...

Men vad kul att se ett kort på Vivan. Hoppas hon kommer på nästa kennelträff så att vi får träffa henne,syrran.

Valle med flock sa...

Så fin du är syrran!!! Puss Valle

Valle med flock sa...

Så fin du är syrran!!! Puss Valle