Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 18 oktober 2012

Ledig

Det är vad jag varit i dag. Underbart.
jag och Christopher hade planerat att gå Finjasjön runt en runda på 1,8 mil som jag ännu inte gått.
Det var ett helt underbart väder idag men på grund av min vurpa vågade jag mig inte på rundan idag.
Kanske hade det varit en runda att ha på en hundpromenad en gång??
Vad säger ni?
Vi tar med fika och sköna skor och sätter av x antal timmar.
 
Istället blev det hundslingan vi gick och det är inte världens sämsta vill jag tala om.
 

Mina crazy cox tyckte det var underbart.

De sprang och de sprang

Även om jag inte är en coolcox av födslen har jag minsann lika lång tunga för det!

Bada i bäcken

Älskar bara dessa höstfärger där Lowa smälter in.

 

Älskade fina Tindra

Sen kan man bada i sjön

Gänget har fått syn på svanflocken en bit bort
Aldo är simmaren i flocken



Mysigt så in i vassen;)


Tyvärr  var kameran på fel inställning men visst ser man hur fint det är?

Härliga bokskogen.
Hundarna de sprang fram och tillbaka nosade och spårade.
Njöt av tillvaron.
Tror jag och Christopher njöt precis lika mycket. Rätt var det var som mötte vi på en fotograf.
Var på väg att kalla in gänget men hon bara vrålade låt dem springa.
Vi småpratade lite sen gick vi vidare och mina hundar brydde sig inte skvatt om någon fotograf.
Sen ville jag föreviga dagen på ett gruppfoto med sonen men inte chans att han ville vara med på bild så tyvärr nå får stå ut med min fejja idag med=)
 När vi kom hem återstod det mindre roliga men väldigt sköna när det är gjort.
Gissa vad?
Jo bad av hela gänget ja inte Aldo då DET får Stoffe fixa själv men där fick Teddy halka med på ett hörn i stället.
Nu mår man som man förtjänar.
Bra på insidan något sämre på utsidan.
Gissa vad jag ska göra imorgon???
Åka till gula kassarnas paradis det ni!!!!


4 kommentarer:

Eva sa...

Ser ut som om ni hade !in i vassen" skönt hela vägen;D
Efterarbetet är jag glad jag slapp...
Gissa vad JAG ska göra imorgon? Syfestival...!

Emma o Malte sa...

Åhh vilken mysig runda :-D Den hade vi gärna gått tillsammans med er!!

Sandra sa...

Härligt att va fri....vi hänger gäääärna med på långrunda

Grabbarna boys sa...

UNDERBAR runda!!
Ska ni ha en promenad på 1,8 mil kommer vi mer än gärna.....vår matte ska nämligen springa en halvara om ca en månad, så därför vet vi att hon hänger gärna med hi, hi!! :)
Trevlig helg.
Vov o kram!